MediaWatch

DR hyrer chef for afdeling til medieindkøb

DR's medieindkøb samles i en ny afdeling, der får Rikke Kristine Nissen, tidligere Endemol Shine-direktør, i spidsen.

DR får fra 1. marts Rikke Kristine Nissen som chef for en nyoprettet afdeling med navnet DR Medieindkøb. Det oplyser DR i en pressemeddelelse.

Som navnet antyder, skal afdelingen stå for indkøb fra eksterne producenter. Den opgave har hidtil ligget hos de enkelte kanaler og redaktører, men det bliver altså nu samlet i DR Medieindkøb.

Rikke Kristine Nissen har senest været direktør for International Operations hos Endemol Shine Group, der blandt andet står bag Metronome og Heartland på dansk grund. Hun har desuden tidligere været direktør for Endemol i Danmark.

"Jeg ser frem til at få Rikke med på holdet og er sikker på, at hun med sin betydelige og brede erfaring fra store produktionsselskaber er den helt rigtige til at hjælpe os med at forhandle DR's indkøb hos eksterne produktioner," udtaler Gitte Rabøl, direktør for DR Medier, i pressemeddelelsen.

Forsiden lige nu

HuffPost klipper navlestreng til borgerjournalistik

Onlinemedie gør op med en af grundstenene i konceptet og vil ikke længere bringe indhold fra bloggere og bidragsydere, der hidtil har leveret gratis indhold. Det sker for at forbedre den journalistiske kvalitet og undgå at sprede misvisende information, siger chefredaktør.

Relaterede

mediawatch 14 day trial

Seneste nyt

Mediejob

Se flere

Se flere