MediaWatch

Dansker bliver nordisk direktør for Fox Networks

Ny nordisk direktør for Fox har en en fortid i Discovery Networks, SBS Broadcasting og tyske ProSiebensat.1.

Danske Hans van Rijn Fox er ny nordisk direktør i Fox Networks Group, der står bag tv-kanalerne Fox, National Geographic, Nat Geo People, Nat Geo Wild og Baby-tv. Det skriver tv-koncernen i en pressemeddelelse.

Hans van Rijn er hentet i Discovery Networks International, hvor han var direktør for global strategi og forretningsudvikling. Hans van Rijn har tidligere haft ledende stillinger hos SBS Broadcasting og tyske ProSiebensat.1.

Hos Fox Networks bliver Hans van Rijn ansvarlig for den strategiske og operationelle forretningsudvikling af de nordiske operationer og National Geographic Partners. Han skal refere til Adam Theiler, adm. direktør for Fox Networks Group i Europa og Afrika.

"Norden er blandt de mest avancerede betalings-tv-markeder i verden og er frontløbere, hvad angår digitalt tv. Hans van Rijn bringer et væld af lokal viden og relevant erfaring til vores nordiske division og er i en god positiontil at bygge videre på de stærke relationer til vores distributionspartnere og annoncører, samt forstærke vores bidrag til dette dynamiske marked med digitale tjenester og genre-definerende Fox og National Geographic programmer i verdensklasse," udtaler Adam Theiler, EVP for FNG.

Hans van Rijn tiltræder sin nye stilling i det nye år.

"Jeg er meget begejstret for at slutte mig til Fox i Norden i denne omskiftelige tid for industrien og ser frem til sammen med de regionale teams og den internationale ledelse at bygge videre på virksomhedens rige historie indenfor kreativitet og innovation til gavn for publikum, annoncører og distributionspartnere i regionen," udtaler han.

Fox Networks Group er en del af 21st Century Fox, der er børsnoteret i USA.

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Smal medieaftale i hus, mediedistributører forventer højere priser, borgerlige varsler tilbagrulning af forlig, endnu en streamingtjeneste gør indtog i Norden og ny virksomhed vil give podcasts international succes. Vi tager en rundtur i uge 21 i Mediedanmark.

K-ordfører kalder skrottet some-lovforslag for tidsspild

Et lovforslag, som skulle forpligte bl.a. sociale medier til at fjerne ulovligt indhold inden for 24 timer, er bremset af EU-Kommissionen. Konservatives erhvervs- og forbrugerordfører mener, lovforslaget fra begyndelsen skulle have været udformet anderledes.

Debat: Medieforhandlingerne viser skræmmende mangel på viden

Resultatet af medieforliget er et skævvredet mediemarked, hvor regeringen med pincet vil udpege, hvilke medier og hvilket indhold, der fortjener politikernes nåde. Sådan lyder det fra direktør i Danske Medier, Mads Brandstrup, i dette debatindlæg.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs