MediaWatch

"Prissætningen af TV 2 er et overset emne"

Sommer 7'eren. Adm. direktør i Discovery, Christian Kemp, mener, at TV 2's priser er konkurrenceforvridende. Og så har medierne givet for meget opmærksomhed til digital annoncering.

Christian Kemp, adm. direktør, Discovery Networks Danmark. | Foto: PR/Discovery Networks

Feriefakta

Hvorhen: Jeg skal til Ibiza med familien og høre en masse musik.

Hvor længe: Tre uger.

Hvilke medier: Jeg skal læse Orla Frøsnapper med min søn. Og så glæder jeg mig til at læse Charlotte Langkildes Bedraget – Sagen om Nordisk Fjer.

Q&A

Hvilken begivenhed i mediebranchen var forårets vigtigste?

"Fra vores egen verden har det helt sikkert været, at vi har fået en ny aftale med fodboldlandsholdet, så vi nu dækker de tre næste kvalifikationsturneringer. Landsholdet er i en liga for sig, når det gælder fodbold og sport, og vil også de kommende år have stor strategisk betydning for os – både programmæssigt og kommercielt."

Hvilken mediehistorie fik alt for lidt opmærksomhed?

"Generelt er vi beriget med ganske grundig dækning af medieområdet, så jeg ved ikke, om der er noget, der har manglet. Det skulle da lige være, at tv som reklameplatform stadig står uantastet som nummer ét, når det gælder effekt pr. brugte annoncekrone. Det er ikke en nyhed, men derfor er det stadig vigtigt."

Hvilken mediehistorie fik for meget – som den største ikke-historie?

"Der er meget snak om, hvordan digital annoncering vil revolutionere reklamemarkedet. Jeg kan godt forstå, at det digitale er interessant og moderne, men det ændrer ikke ved, at tv fortsat leverer og leverer bedre end alle andre reklameplatforme."

Hvilken beslutning er den sværeste, du har taget, i foråret?

"Vi har som mange andre private medievirksomheder været gennem en sparerunde i foråret, hvor vi desværre måtte sige farvel til en række medarbejdere. Den slags er aldrig sjovt."

Hvad er den største opgave, der venter på jobbet efter sommerferien?

"Der er mange ting, men blandt andet bliver det centralt at fastholde og styrke vores position på reklamemarkedet. Og så skal vi også have relanceret Kanal 4 og integreret vores streamingtjeneste Dplay i alle vore program- og marketingaktiviteter."

Hvilket jobskifte var det mest opsigtsvækkende i mediebranchen i foråret?

"Hos Discovery er vi rigtig glade for, at vi har fået sat Anders Bay og Christian Thye-Petersen i spidsen for vores sportsredaktion. Det er en stærk duo, som jeg er sikker på kommer til at løfte os yderligere."

Hvilket mediespørgsmål mangler at blive stillet?

"Der har været en del debat om, hvor meget statens medier skal fylde. Et overset emne er dog prissætningen af TV 2’s hovedkanal. Skal prisen også stige med mange gange inflationen fremover, når det går så godt for TV 2? Det er konkurrenceforvridende i forhold til ikke bare distributørerne, men også private tv-virksomheder som Discovery."

Mere fra MediaWatch

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs