MediaWatch

DR skærer kraftigt i Roskilde-bemandingen

DR dropper i stor i stil at sende journalister til Roskilde Festival efter Red Bull TV har overtaget aftale om livetransmissioner.

Foto: Thomas Borberg/Polfoto

Roskilde Festivalen har til årets udgave indgået en aftale med Red Bull TV, der sender og distribuerer tv-optagelser af koncerterne på musikfestivalen. Som en konsekvens af den tabte tv-aftale har DR valgt at sende langt færre journalister af sted for at dække festivalen. Det skriver Jyllands-Posten.

Sidste år havde DR omtrent 135 akkrediterede medarbejdere på Roskilde Festivalen. I år er det antal skåret med 66 pct., så DR stiller med ca. 45 medarbejdere.

”P6 Beat (digital radiokanal,red.) er til stede, men ikke med ret mange ansatte, og P3 har vist nok en enkelt reporter. P1 og P4 sender også fra festivalen, og nyhederne dækker den på alle platforme,” DR’s fakta og dokumentarredaktør, Anders Thomsen, der er koordinator for DR’s samlede festivalindsats, til Jyllands-Posten.

Ifølge kommunikations- og marketingchef for Roskilde Festival Mads Mikkelsen giver den et-årig aftale med Red Bull TV mulighed for at løfte kvaliteten af optagelserne samt den globale distribution af musikfestivalen via den nye tv-partners netværk. Red Bull TV er en del af Red Bull Media House, som er ejet af energidrik-producenten Red Bull.

Mere fra MediaWatch

Medieklummen: Rapporter peger på flere triste nyheder for journalister

Flere fravælger at læse nyheder, unge mennesker opsøger dem ikke aktivt, og sociale medier har overhalet nyhedsmedier som hovedkilde for de unge til nyhederne. Branchen står med et tiltagende framenteringsproblem, og vi bliver nødt til at tale om det, lyder det fra Uffe Gardel, der har ført pennen i denne uges medieklumme.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs