MediaWatch

DR og Monday bygger bro mellem Aarhus og København

DR Aarhus og produktionsselskabet Monday bliver nye samarbejdspartnere.

Palle Strøm, udviklingsdirektør, Monday

Nogle af danskernes mest elskede tv-programmer er i de seneste år blevet lavet hos DR i Aarhus. Omvendt vil de jyske tv-magere ikke isoleres, men tværtimod gerne have inspiration fra hovedstaden.

Kombinationen af de to ting er baggrunden for, at DR Aarhus og det københavnske produktionsselskab Monday har indgået en samarbejdsaftale.

Det oplyser parterne i en fælles pressemeddelelse, hvor det fremgår, at aftalen omfatter "udvikling, sparring og hvis muligheden byder sig; en co-produktion."

"DR Aarhus er i mine øjne et kraftcenter i dansk tv lige nu. De har et helt særligt greb om moderne folkelighed og formår som meget få andre at fortælle kærlige og væsentlige historier om os danskere, hvor der både er alvor, genkendelse og glimt i øjet," udtaler udviklingsdirektør på Monday, Palle Strøm.

DR Aarhus har i de seneste år haft succes med programmer som Gintberg på Kanten, Bonderøven, Nak & Æd, Den Store Bagedyst, Rigtige Mænd og Indefra med Anders Agger. Enheden er i dag den største programproducent uden for København, men ifølge chef for DR Aarhus, Signe Aggerholm, er det vigtigt at holde gang i innovationen, og netop derfor er det nye samarbejde en god ide:

"Monday har med Palle Strøm i spidsen et særligt drive mod konstant at udvikle nye, kreative idéer ved siden af driften, som vel er en universel branche-udfordring. Og til samtidig at sikre høj kvalitet i de pitches, de leverer. To ting, som vi altid kan bruge mere inspiration til. Samtidig er det ekstremt vigtigt for DR Aarhus ikke at blive isoleret i det jyske. Og hos Monday sidder et team af kreative direktører og producenter, der kan give os nye inputs inden for vores genrer," udtaler hun.

Metronome styrer sikkert gennem fusion og trægt marked

"Det er en festdag for dansk dagspresse"

Norske opkøb hjælper Monday til fremgang i svært marked

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

B.T. lukker printavisen, cityredaktionerne nedlægges og chefredaktør Jonas Kuld Rathje stopper, Bog & Idé barsler med streamingtjeneste, og DR gentænker kulturdækningen. Det har været en travl uge i Mediedanmark, men du får overblikket over de vigtigste historier lige her.

Den Uafhængige venter øget vækst i 2022 med dyrere abonnement

Radiostationen, der gik i luften i 2020, lagde 20 kr. til abonnementsprisen i marts, hvilket har fået nogle af de betalende lyttere til at falde fra. Medlemstallet ventes dog at vokse og omsætningen stige i indeværende år, vurderer strategichef Kasper Saugmann.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs