MediaWatch

Unges tv-forbrug er dykket med 30 pct. i 2016

Det gennemsnitlige tv-forbrug blandt unge faldt med knap en tredjedel i første kvartal. Annoncørernes budgetter flytter med de unge på nettet ifølge mediebureau.

Det traditionelle flow-tv lider mærkbart under de unges valfart til diverse on-demand tjenester på nettet. Det fremgår af DR Medieforsknings opgørelse over første kvartal af 2016, der viser, at unges tv-forbrug faldt 30 pct. i forhold til samme periode forrige år.

"Ud fra TNS Gallups tv-tal er der et fald i tv-seningen blandt de 15-29-årige på 25 pct., men tager man højde for, at der er flere, der ikke har et tv i husstanden, og som ikke er indbefattet af den nuværende tv-måling, så vil vi estimere, at tabet er tættere på 30 pct.," oplyser Mette Birk, medieforsker ved DR Medieforskning.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs