MediaWatch

TV 2 sender 73 pct nyt tv i sommeren

Blandt andet en stor sportssommer betyder, at TV 2 øger mængden af førstegangsudsendelser i sommermånederne.

Foto: Henrik Ohsten/TV 2

TV 2's hovedkanal vil hen over sommeren skrue op for mængde af nyt indhold i forhold til sidste år. Det skriver TV 2 i en pressemeddelelse.

I alt vil mindst 73 pct. af sendefladen i de tre sommermåneder blive dækket af tv, der ikke har været sendt før. Det er en fremgang fra de 65 pct., som var tallet i sommeren 2015.

En af forklaringerne på den øgede mængde førstegangsudsendelser er en solid mængde live-sport. Sportssommeren byder bl.a. på EM i fodbold i juni, Tour de France i juli og OL i august.

For sportsudsendelsernes vedkommende er rettighederne spredt ud over hovedkanalen, Zulu, Charlie og Sport. Også streamingtjenesten TV 2 Play vil komme i spil.

Ud over den store mængde sport har TV 2 skruet op for samarbejdet med TV 2-regionerne, og det kan også ses i sendefladen.

"TV 2's øgede samarbejde med TV 2-regionerne har banet vej for en række dejlige programmer og programserier fra flere steder i landet, som vi viser hen over sommerugerne. Vi er allerede i gang med TV Midtvests "Fra drengerøv til farmand" om fire mænd, der forbereder sig til tilværelsen som familiefar, og TV 2 Nords "Nordjyllands dårligste fodboldhold"," siger TV 2's kanalchef, Lotte Lindegaard, i meddelelsen.

Mere fra MediaWatch

Egmont: Medieaftalen fastholder uens medievilkår

Den nye medieaftale har en række gode elementer bl.a. med regulering af techgiganter. Men det er ærgerligt, at medieforliget ikke indeholder ligestilling af digitale medier, lyder det fra Nordisk Film.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs