MediaWatch

To produktionsselskaber fusionerer til ét

To selskaber i produktionsbranchen slår sig sammen og venter årlig omsætning på over 50 mio. kr.

Foto: Per Bix/PR

Sand TV og Immergut har besluttet at fusionere og fortsætter under navnet Raccoons Entertainment. Det oplyser parterne i en pressemeddelelse.

"Vi fusionerer fordi begge selskaber længe har drømt om at få en bredere profil, og i en sammenlægning vil vi kunne bruge hinandens erfaringer og kompetencer til at få en større berøringsflade og udvikle indhold til nye genre," siger Lars Hammer fra Immergut i pressemeddelelsen.

Sand TV med Kaare Sand i spidsen gør sig særligt inden for fakta og reportage, og Kaare Sand ser frem til samarbejdet med Immergut, der bl.a. står programmer i comedy-genren såsom "Nyt fra Jylland" og "Zulu Comedy Festival".

"Jeg glæder mig som et lille barn til at komme i gang med udvikle nye programmer i Raccoons Entertainment. Immergut har kæmpe erfaring med konceptudvikling indenfor comedy, underholdning og events. Vi er rigtig gode til at producere tv serier i fakta og reportagegenren. Sammen ved jeg, vi kan skabe noget anderledes og interessant tv," udtaler Kaare Sand i pressemeddelelsen.

Kaare Sand og Lars Hammer kommer til at sidde på ejerskabet af Raccoons Entertainment, og adm. direktør for selskabet bliver Jesper Bruhn. Selskabet forventer at have en omsætning på over 50 mio. kr. årligt.

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Smal medieaftale i hus, mediedistributører forventer højere priser, borgerlige varsler tilbagrulning af forlig, endnu en streamingtjeneste gør indtog i Norden og ny virksomhed vil give podcasts international succes. Vi tager en rundtur i uge 21 i Mediedanmark.

K-ordfører kalder skrottet some-lovforslag for tidsspild

Et lovforslag, som skulle forpligte bl.a. sociale medier til at fjerne ulovligt indhold inden for 24 timer, er bremset af EU-Kommissionen. Konservatives erhvervs- og forbrugerordfører mener, lovforslaget fra begyndelsen skulle have været udformet anderledes.

Debat: Medieforhandlingerne viser skræmmende mangel på viden

Resultatet af medieforliget er et skævvredet mediemarked, hvor regeringen med pincet vil udpege, hvilke medier og hvilket indhold, der fortjener politikernes nåde. Sådan lyder det fra direktør i Danske Medier, Mads Brandstrup, i dette debatindlæg.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs