MediaWatch

Viaplay lancerer hårdtslående tv-pakke

Tv-pakken Viaplay Fighting vil tiltrække seere med boksning og kampsport. Den nye tv-pakke bliver tilgængelig fra april.

Foto: L.E. Baskow/Polfoto

Der bliver masser af hårdtslående nævekampe, uppercuts og knockouts på skærmen, når Viaplay fra 22. april lancerer en ny tv-pakke kaldet Viaplay Fighting.

Den kommer bl.a. til at sende 150 kampe og mere end 500 timers livestreaming fra boksekampe og MMA (mixed martial arts) turneringer. Prisen bliver 199 kr. om måneden for at følge med i slåskampene.

”MMA er verdens mest hurtigvoksede sport, og vi har set en enorm interesse for fighting indhold på Viaplay. Jeg er ekstremt glad for, at vi lancerer Viaplay Fighting i hele Norden med stjerner som Nicholas Dalby og Conor McGregor. For første gang nogensinde kan fighting-fans se verdens bedste livekampe, dokumentarer og magasinprogrammer om fighting, helt eksklusivt på Viaplay,” udtaler Viaplays VD Jonas Karlén i en pressemeddelelse.

Viaplay har bl.a. rettigheder til at vise live-kampe fra UFC, Nordic Fight Night, Sauerland Event, Premier Boxing Champions, Matchroom og IMG i tv-pakken. Udover livestreaminger af kampe vil tv-pakken ifølge Viaplay også indeholde 100 timers dokumentarer og magasinprogrammer samt historiske kampe.

Brugere, der allerede abonnerer på Viaplay Sport eller Viasat Total, får gratis adgang til den nye tv-pakke frem til 31. december i år. Ifølge Viaplay vil enkelte kampe blive vist som pay per view.

Mere fra MediaWatch

Podimo-partnerskab åbner dør til podcastmarkedet for Drive

En aftale om undersøgende journalistiske podcastserier til Podimo er første skridt mod en egentlig lydafdeling i produktionsselskabet Drive, der hidtil kun har lavet tv. Broadcasterne efterspørger i højere grad lydkompetencer, lyder det fra producent.

Portræt: Pernille Holbøll er både en kontant eksekvator og "et suverænt valg"

Pernille Holbøll er steget til vejrs i Mediedanmark og træder nu ind som ansv. chefredaktør på B.T. Tidligere chefer og kolleger beskriver hende som en af de bedste i branchen til at eksekvere på de digitale strategier, men også hvordan hun har været både kontant og utålmodig, men har gennemgået en udvikling som leder de seneste år.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs