DR efterlyser, at andre aktører melder sig på banen med kvalitetsindhold til børn, som kan tage kampen op med eftersynkroniserede amerikanske tegnefilm og internetkæmperne Netflix og Youtube. Det skriver DR's generaldirektør, Maria Rørbye Rønn, i et debatindlæg i Politiken.
"I DR har vi trods en lang tradition for børneindhold og samarbejder med dygtige eksterne produktionsselskaber ikke løst alle udfordringer. Men jeg kunne godt ønske, at vi ikke stod så mutters alene med vores bestræbelser, som vi har gjort, siden den anen store public service-station, TV 2, for år tilbage valgte at smide håndklædet i ringen," skriver Maria Rørbye Rønn.
Hun roser Berlingske Media for dets børneavis Kids News, men spørger, hvor det "danskproducerede børneindhold" er de hos kommercielle kanaler MTG og Discovery Networks.
DR lancerer snart en app til børnekanalen DR Ultra. Derudover er tre ud af seks DR-kanaler dedikeret børn og unge, fremhæver Maria Rørbye Rønn.