MediaWatch

TV 2 News præsenterer nyt magasin

Nyhedskanalen lancerer nyt magasin, der handler om sociale medier. Samtidig får et andet magasinprogram ny vært.

Seks af News-værterne. Fra venstre Allan Silberbrandt, Lasse Sjørslev, Janni Pedersen, Jesper Zølck Felbo, Charlotte Beder og Jens Gaardbo | Foto: Per Arnesen/PR/TV 2

I søndags blændede TV 2 News op for det, som kanalens chefredaktør, Mette Østergaard, over for MediaWatch betegnede som "News 2.0". Det skete bl.a. med et nyt studie.

Et andet nyt tiltag er et ugentligt magasin med navnet "Digital Dagsorden - med Haug og Elberth". Vært er Charlotte Beder, og Astrid Haug og Benjamin Rud Elberth, der begge er eksperter i politisk brug af sociale medier, er analytikere i magasinet.

"Vi laver et nyt digitalt magasin, der for alvor går i luften senere i februar, og som skal kortlægge den digitale magtstruktur. Målet er at forklare, hvorfor ting sker på de sociale medier, og hvordan man gebærder sig på de sociale medier, når man vil vinde kampen om dagsordenen," siger Mette Østergaard, chefredaktør på TV 2 News, i en meddelelse om det nye magasin.

Det nye magasinprogram vil blive sendt hver onsdag aften med start i uge otte.

Ny vært til "Kulturen på News"

TV 2 News justerer desuden magasinprogrammet "Kulturen på News". Som tidligere udmeldt har Rasmus Strøyer overtaget værtsrollen. Han kom fra en stilling som redaktør på samme program.

Desuden vil "Kulturen på News" ændre sit fokus en smule i forhold til tidligere.

"Det ugentlige magasin vil i høj grad beskæftige sig med "levende billeder" på tv, film og nettet, som er den kulturform, som danskerne bruger mest tid på. Samtidig indgår kulturnyhederne i den daglige nyhedsdækning på News, bl.a. med en fast sendetid kl. 19.40," siger Arne Notkin, redaktionschef for News' magasiner, i en meddelelse.

Rasmus Strøyers stilling som kulturredaktør bliver overtaget af Sarah-Iben Almbjerg, som senest har været på Radio 24Syv. Hun tiltræder senest 1. marts.

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Jyllands-Posten skærer millioner af printsider væk, nye tal gør status over tv- og streaming-forbruget, og forskere giver tips til kunstig intelligens i medievirksomheder. Vi gennemgår de saftigste historier på MediaWatch i uge 49 lige her.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs