MediaWatch

TV 2 News præsenterer nyt magasin

Nyhedskanalen lancerer nyt magasin, der handler om sociale medier. Samtidig får et andet magasinprogram ny vært.

Seks af News-værterne. Fra venstre Allan Silberbrandt, Lasse Sjørslev, Janni Pedersen, Jesper Zølck Felbo, Charlotte Beder og Jens Gaardbo | Foto: Per Arnesen/PR/TV 2

I søndags blændede TV 2 News op for det, som kanalens chefredaktør, Mette Østergaard, over for MediaWatch betegnede som "News 2.0". Det skete bl.a. med et nyt studie.

Et andet nyt tiltag er et ugentligt magasin med navnet "Digital Dagsorden - med Haug og Elberth". Vært er Charlotte Beder, og Astrid Haug og Benjamin Rud Elberth, der begge er eksperter i politisk brug af sociale medier, er analytikere i magasinet.

"Vi laver et nyt digitalt magasin, der for alvor går i luften senere i februar, og som skal kortlægge den digitale magtstruktur. Målet er at forklare, hvorfor ting sker på de sociale medier, og hvordan man gebærder sig på de sociale medier, når man vil vinde kampen om dagsordenen," siger Mette Østergaard, chefredaktør på TV 2 News, i en meddelelse om det nye magasin.

Det nye magasinprogram vil blive sendt hver onsdag aften med start i uge otte.

Ny vært til "Kulturen på News"

TV 2 News justerer desuden magasinprogrammet "Kulturen på News". Som tidligere udmeldt har Rasmus Strøyer overtaget værtsrollen. Han kom fra en stilling som redaktør på samme program.

Desuden vil "Kulturen på News" ændre sit fokus en smule i forhold til tidligere.

"Det ugentlige magasin vil i høj grad beskæftige sig med "levende billeder" på tv, film og nettet, som er den kulturform, som danskerne bruger mest tid på. Samtidig indgår kulturnyhederne i den daglige nyhedsdækning på News, bl.a. med en fast sendetid kl. 19.40," siger Arne Notkin, redaktionschef for News' magasiner, i en meddelelse.

Rasmus Strøyers stilling som kulturredaktør bliver overtaget af Sarah-Iben Almbjerg, som senest har været på Radio 24Syv. Hun tiltræder senest 1. marts.

Mere fra MediaWatch

Lav tilslutning fra kunderne til Netflix' spilleplatform

Inden udgangen af 2022 vil Netflix have fordoblet sit udbud af mobilspil. Men på de ni måneder siden lanceringen af de første spil, har kun en lille del af abonnenterne udvidet deres Netflix-forbrug fra TV til også at gælde gaming.

Efter 18 år er det slut med NFL på Viaplay

Siden 2004 har danske fans kunnet følge amerikansk fodbold på Viaplays kanaler, men nu er det slut: Markedet har forandret sig for meget, lyder det fra Viaplay Group, der hidtil har siddet på rettighederne.

Lindhardt og Ringhof ser gevinst i forskelligheder med nykøbte Clio

Med overtagelsen af edtech-selskabet Clio har Lindhardt og Ringhof Uddannelse forstærket sin topposition på markedet for lærermidler. En ny, samlet platform vil stå klar inden for ”et års tid”, siger direktør. Konsolideringen vil også betyde afskedigelser bl.a. af Clios adm. direktør.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs