MediaWatch

Norsk TV 2 flytter hovedsædet til nybyggeri

Tv-stationer forlader om få år de nuværende lokaler til fordel for nybyggeri ved havnen i Oslo.

Foto: PR

Den norske TV 2-koncern, som er ejet af Egmont, holder store flyttedag i begyndelsen af 2018, skriver Kampanje.

Den norske tv-station har nemlig besluttet sig for at flytte ud af sine lokaler i Karls Johans Gate i Oslo til fordel for lokaler i nybyggeriet Diagonale i Oslo-bydelen Bjørvika, som kun ligger få kilometer væk fra de nuværende. Lejekontrakten er på 12 år, og TV 2 vil får ca. 6.000 kvadratmeter at boltre sig på.

"Dette er en stor dag for os på TV 2 efter snart 25 år Karl Johan. Efter en grundig proces med 48 potentielle aktører har vi nu fundet TV 2's nye lokaler i Oslo. Nu ser frem mod flytningen i 2018," udtaler Olav T. Sandnes, adm. direktør i TV 2 Norge, i en pressemeddelelse ifølge Kampanje.

Billiger husleje

TV 2-direktøren udtaler, at to alternativer har været i spil. I sidste ende er valget faldet på lokalerne i Diagonale, som ifølge TV 2 byder på "en fantastisk beliggenhed" for både produktionen og de ansatte.

Flytningen sænker samtidig TV 2's lejeudgifter.

"Selv om vi flytter til et nybyggeri i et centralt område, er dette en væsentlig omkostningsbesparelse for TV 2," udtaler Olav T. Sandnes.

For ti år siden barslede TV 2 også med flytteplaner. Dengang var det Aftonpostens gamle hovedkvarter, der var i spil, men i sidste ende besluttede tv-stationen at blive, hvor de var, mod at ejeren af bygningen, ejendomsselskabet Aberdeen, renoverede bygningen for 70 mio. norske kroner.

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

I JP/Politikens Hus har aviserne afsluttet forhandlingerne om afskedigelser, og samtidig er opsigelser blevet annonceret på flere andre adresser i Mediedanmark. En længe ventet aftale med Netflix landede, og i Norge er en global podcasttrend, som DR følger tæt, blevet tydelig. Få overblikket her.

Klumme: Censur af sociale medier styrer mod at været reguleret af annoncører

Der er de seneste år er der taget flere skridt mod en privatisering af reguleringen af ytringsfrihed på platforme, vi oplever som digital infrastruktur for den offentlige samtale. Det seneste træk, hvor annoncører boykotter Twitter, peger i retning af, at nu bliver grænserne også sat af virksomheder, skriver Uffe Gardel.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs