MediaWatch

Norsk TV 2 flytter hovedsædet til nybyggeri

Tv-stationer forlader om få år de nuværende lokaler til fordel for nybyggeri ved havnen i Oslo.

Foto: PR

Den norske TV 2-koncern, som er ejet af Egmont, holder store flyttedag i begyndelsen af 2018, skriver Kampanje.

Den norske tv-station har nemlig besluttet sig for at flytte ud af sine lokaler i Karls Johans Gate i Oslo til fordel for lokaler i nybyggeriet Diagonale i Oslo-bydelen Bjørvika, som kun ligger få kilometer væk fra de nuværende. Lejekontrakten er på 12 år, og TV 2 vil får ca. 6.000 kvadratmeter at boltre sig på.

"Dette er en stor dag for os på TV 2 efter snart 25 år Karl Johan. Efter en grundig proces med 48 potentielle aktører har vi nu fundet TV 2's nye lokaler i Oslo. Nu ser frem mod flytningen i 2018," udtaler Olav T. Sandnes, adm. direktør i TV 2 Norge, i en pressemeddelelse ifølge Kampanje.

Billiger husleje

TV 2-direktøren udtaler, at to alternativer har været i spil. I sidste ende er valget faldet på lokalerne i Diagonale, som ifølge TV 2 byder på "en fantastisk beliggenhed" for både produktionen og de ansatte.

Flytningen sænker samtidig TV 2's lejeudgifter.

"Selv om vi flytter til et nybyggeri i et centralt område, er dette en væsentlig omkostningsbesparelse for TV 2," udtaler Olav T. Sandnes.

For ti år siden barslede TV 2 også med flytteplaner. Dengang var det Aftonpostens gamle hovedkvarter, der var i spil, men i sidste ende besluttede tv-stationen at blive, hvor de var, mod at ejeren af bygningen, ejendomsselskabet Aberdeen, renoverede bygningen for 70 mio. norske kroner.

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Smal medieaftale i hus, mediedistributører forventer højere priser, borgerlige varsler tilbagrulning af forlig, endnu en streamingtjeneste gør indtog i Norden og ny virksomhed vil give podcasts international succes. Vi tager en rundtur i uge 21 i Mediedanmark.

K-ordfører kalder skrottet some-lovforslag for tidsspild

Et lovforslag, som skulle forpligte bl.a. sociale medier til at fjerne ulovligt indhold inden for 24 timer, er bremset af EU-Kommissionen. Konservatives erhvervs- og forbrugerordfører mener, lovforslaget fra begyndelsen skulle have været udformet anderledes.

Debat: Medieforhandlingerne viser skræmmende mangel på viden

Resultatet af medieforliget er et skævvredet mediemarked, hvor regeringen med pincet vil udpege, hvilke medier og hvilket indhold, der fortjener politikernes nåde. Sådan lyder det fra direktør i Danske Medier, Mads Brandstrup, i dette debatindlæg.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs