En del af Watch Medier

MediaWatchtirsdag31. januar 2023

  • Søg
  • Log ind
  • Digital
  • TV
  • Radio
  • Aviser
  • Søg
  • Log ind
  • Seneste
  • Søg
  • Log ind
  • Digital
  • TV
  • Radio
  • Aviser
  • Magasiner
  • Forlag
  • Politik
  • Debat
  • Navne
  • Mediejob
30.11.2015kl. 10.53

TV 2 henter social media-redaktør på Berlingske

Redaktøren for sociale medier på Berlingske skifter fra nytår til en stilling på TV 2.
Foto: Scanpix
af THOMAS NYGAARD MADSEN

Kaare Sørensen begynder 1. januar som social media-redaktør på TV 2. Det skriver hans nye arbejdsgiver i en pressemeddelelse.

Han kommer fra en stilling som redaktør for sociale medier på Berlingske. Den stilling har Kaare Sørensen kun bestridt i et års tid. Han meddelte sit skifte til Berlingske i august sidste år, og hans arbejdsgiver før Berlingske var Jyllands-Posten. Kaare Sørensen har desuden tidligere arbejdet for Nyhedsavisen.

"Ansættelsen af Kaare Sørensen er et scoop for os, og han bliver en stærk, faglig kapacitet i TV 2's newsroom. Kaare har et unikt indblik i de sociale medier, og han skal være med til at flytte os på de digitale platforme. Samtidig har Kaare stærke formidlingsevner, så han også kan gå på tv og fortælle TV 2- og News-seerne om brugen og effekten af sociale medier, når nyhedsbilledet flytter sig," siger Jan Bjarke Mindegaard, chef for TV 2 Nyhedernes social media-redaktion, i en pressemeddelelse.

Kaare Sørensen sidder med i Cavling-komiteen og har desuden vundet DONA-prisen, som hylder online-journalistik, to gange.

"Jeg er typen, der tjekker Twitter og Facebook, inden jeg står ud af sengen om morgenen. Jeg er vild med den puls, der ligger i at følge tæt med i begivenhederne i Danmark og resten af verden i disse år. Den energi glæder jeg mig nu til at tage med til TV 2 og husets sociale medier. Og rent personligt er jeg både stolt og ret begejstret over at blive en del af TV 2-familien, der i forvejen har landets mest ambitiøse profiler på de sociale medier. Det bliver en fantastisk udfordring," siger Kaare Sørensen i pressemeddelelsen.

Skifter fra nytår til @tv2danmark! Skal rode med sociale medier på alle platforme og i studiet på @tv2newsdk under breaking. Jeg GLÆDER mig!

— Kaare Sørensen (@KaareSorensen) 30. november 2015
 

Relaterede artikler:

  • Peter Olafsson, salgsdirektør, TV 2 | Foto: PR, TV 2

    TV 2 indfører ny reklamevaluta

    For abonnenter

  • Foto: Finn Frandsen/Polfoto/Arkiv

    TV 2 går videre med business-kanal

    For abonnenter

  • Peter Brüchmann vender tilbage til TV 2

    For abonnenter

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

!
Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Foto: Screenshot
Aviser

Spareplan udløser ni nedlagte stillinger hos Kristeligt Dagblad

Stillingsnedlæggelserne sker ved en blanding af afskedigelser, frivillige fratrædelser og vakante stillinger, der ikke bliver genbesat, fortæller adm. direktør Hans-Christian Kock.
  • Fald i abonnenter udløser behov for besparelser på Kristeligt Dagblad
  • Kristeligt Dagblad skal finde besparelser for fem millioner

For abonnenter

Foto: Andreas Haubjerg
Forlag

Rapport viser nye forskydninger i forlags produktion af oversat litteratur

For abonnenter

Foto: Thomas Borberg/Ritzau Scanpix
Digital

TV 2 topper listen over udgivere med flest digitale brugere

For abonnenter

Photo: Liselotte Sabroe/Ritzau Scanpix
TV

Mere end to millioner så dansk VM-sejr

For abonnenter

Foto: Jens Dresling
TV

Læge kræver 1,5 millioner af TV 2 for omtale af fedmeoperationer

Photo: Screenshot
Politik

Grakom får støtte til projekt om bæredygtighed

For abonnenter

Læs også

Photo: Liselotte Sabroe/Ritzau Scanpix
TV

Mere end to millioner så dansk VM-sejr

TV 2 og DR 1 fordelte seerne næsten ligeligt, da Danmark slog Frankrig og sikrede sig VM guldet for tredje gang i træk. 

For abonnenter

Foto: Thomas Borberg/Ritzau Scanpix
Digital

TV 2 topper listen over udgivere med flest digitale brugere

I gennemsnit havde tv2.dk og fire TV 2-apps 3,2 mio. månedlige brugere sidste år og lagde dermed pæn afstand til de private mediekoncerner. Positionen skyldes strategiskifte, siger TV 2-chef.

For abonnenter

Stig Møller Christensen er digital og kommerciel direktør på TV 2. | Foto: TV 2 / Miklos Szabo
TV

TV 2 har succes med indsats mod deling af kodeord

Efter tv-stationen som varslet har sat ind mod brugeres deling af konti, ser kommerciel direktør en nedgang i andelen af abonnenter, der deler i strid med reglerne.

For abonnenter

Seneste nyt

  • Læge kræver 1,5 millioner af TV 2 for omtale af fedmeoperationer – 30. jan.
  • Spareplan udløser ni nedlagte stillinger hos Kristeligt Dagblad – 30. jan.
  • Rapport viser nye forskydninger i forlags produktion af oversat litteratur – 30. jan.
  • Mere end to millioner så dansk VM-sejr – 30. jan.
  • Grakom får støtte til projekt om bæredygtighed – 30. jan.
  • Ombudsmanden må igen opgive at finde navn i Rasmus Prehns bilagssag – 30. jan.
  • Datatilsynet vil gøre GDPR folkeligt med ny kampagne – 30. jan.
  • TV 2 topper listen over udgivere med flest digitale brugere – 30. jan.
  • Svenske medieinvesteringer aftog i november og december – 30. jan.
  • Digitaliseringspulje åbner for små og mellemstore virksomheder – 30. jan.
  • Dao-konkurrent vil udvide med flere pakkeshops efter Postnord-melding – 30. jan.
  • Bauer Media varsler nedskæringer i Sverige – 30. jan.
  • KMD ansætter ny pressechef – 30. jan.
  • TV 2 har succes med indsats mod deling af kodeord – 30. jan.
  • Facebook-ejers ledelse sporer fremgang efter hårdt 2022 – 30. jan.
Flere nyheder

Job

  • Producer med lyst til digital udvikling søges til TV 2 Fyn

  • Publiceringsredaktør til DRTV

  • Teamleder med strategisk blik på sociale medier til TV2.DK

  • Life science journalist

  • Fagbladet Folkeskolen søger ambitiøs kommerciel chef

  • Ledende producer til TV 2 Fyn

  • Digital Marketing Manager -CPH

  • Politisk journalist til Avisen Danmark

  • TV 2 søger velskrivende digital journalist

  • Redaktionschef til DR Syd

  • DR Nyheder søger fem tværmedielle reportere til ny redaktion i Sydney

Se flere jobs

Watch Job

  • Erfaren fuldmægtig eller advokat med interesse for danske og internationale virksomheder

  • Salesforce-udvikler eller -arkitekt

  • Business Change Manager til implementering af fremtidens togs uddannelsesprojekter

  • Business Intelligence Specialist

  • Revisor med minimum et par års erfaring

Se flere jobs

Job

  • Producer med lyst til digital udvikling søges til TV 2 Fyn

  • Publiceringsredaktør til DRTV

  • Teamleder med strategisk blik på sociale medier til TV2.DK

  • Life science journalist

  • Fagbladet Folkeskolen søger ambitiøs kommerciel chef

  • Ledende producer til TV 2 Fyn

  • Digital Marketing Manager -CPH

  • Politisk journalist til Avisen Danmark

  • TV 2 søger velskrivende digital journalist

  • Redaktionschef til DR Syd

  • DR Nyheder søger fem tværmedielle reportere til ny redaktion i Sydney

Se flere jobs

Kolofon

MediaWatch
Søg

Sektioner

  • Digital
  • TV
  • Radio
  • Aviser
  • Magasiner
  • Forlag
  • Politik
  • Debat
  • Navne
  • Mediejob
  • Sitemap
  • RSS feeds

Redaktør

Julie Mia Fogde

julie@mediawatch.dk

Tlf.: +45 3330 8301

Ansv. chefredaktør

Anders Heering

Udgiver

JP/Politikens Hus A/S

Annonceafdeling

annoncering@infowatch.dk

Tlf.: +45 7077 7447

Annoncering

Jobannoncering

job@infowatch.dk

Tlf.: +45 7077 7447

Job

Abonnement

Prøv MediaWatch gratis eller få tilbud på et abonnement, der passer til lige netop dig eller din virksomhed.

mediawatch@infowatch.dk

Tlf.: +45 7077 7447

Læs mere om abonnement her

Adresse

MediaWatch

Rådhuspladsen 37

1785 København V

Tlf.: +45 3330 8365

Retningslinjer

  • Persondatapolitik

Copyright © MediaWatch — Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret

Microsoft er i gang med at udfase Internet Explorer – det er vi derfor også.
Vi anbefaler en af følgende browsere for en bedre oplevelse. Klik på et af ikonerne for at downloade en ny browser.

Med venlig hilsen,
MediaWatch

Google ChromeMozilla FirefoxMicrosoft Edge