MediaWatch

BBC satser på kortere indslag

Videoformater på 60-90 sekunder skal give flere seere på sociale medier og mobil.

Foto: Dave Caulkin/AP/Polfoto/Arkiv

BBC har ladet sig inspirere af populære medier som Buzzfeed og Vice i kampen om at vinde den unge generations gunst. Derfor vil public service-koncernen fremover til at producere korte videoindslag på 60-90 sekunder, der passer bedre til mobil-platformen og sociale medier. Det skriver The Independent.

Under overskriften ”How to Win a Mobile” har BBC udarbejdet en række nye retninglinjer til koncernens journalister med råd til, hvordan de nemmere kommer i kontakt med den såkaldte "millennial"-generation.

De nye formater er en del af BBC’ Newstream-projekt, der fokuserer på at gøre public service-gigantens produktioner mere rettet mod mobil-platformen.

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Salg af Chapter, sparerunde hos Sjællandske, nyt fra magasinbranchen samt forhandlinger i produktionsbranchen er blandt de større sager, der rullede ind i ugens løb i Mediedanmark. Få et overblik med denne uges briefing.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs