MediaWatch

Discovery og netmedier lancerer digitalt videonetværk

Flere store netmedier, herunder BT, Metroxpress og Dagens.dk, er med i nyt annoncørnetværk fra Discovery Networks.

Foto: PR-foto

Discovery Networks Denmark lancerer fra årsskiftet et nyt digitalt videonetværk sammen med flere af landets store netmedier. Det skriver Discovery Networks Denmark i en pressemeddelelse.

Discovery har døbt det digitale annoncørnetværk "Discovery Premium Video Network". Med i netværket er netmedierne Bt.dk, Mx.dk, Dagens.dk, Bold.dk og Tipsbladet.dk samt Discoverys egen streamingtjeneste Dplay.

Samarbejdet mellem tv-stationen og netmedierne vil fungere ved, at Discovery stiller færdigklippede videoer fra stationens programmer, bla. sport, til rådighed for netmedierne, som de kan publicere på deres sites. Videoerne indeholder annoncer. På den måde vil Discovery give merværdi til sine annoncører, mens netmedierne kan høste trafik. Partene deler desuden de ekstra annonceindtægter.

"Vi oplever i stigende grad, at vores annoncører efterspørger muligheden for at supplere deres tv-kampagner med digital tilstedeværelse. Vi vil gerne honorere den efterspørgsel og ser en mulighed i at supplere vore egne platforme som blandt andet Dplay med andre ledende onlinemedier. Målet er at kunne tilbyde annoncørerne markedets stærkeste video-annonceprodukt,” siger Kasper Kryger, kommerciel direktør i Discovery Networks Denmark.

Berlingske ser store synergier

For Berlingske Media, som deltager i samarbejdet med Bt.dk, har synergien mellem tv-annoncering og digital videoannoncering været afgørende for, at koncernen har valgt at indtræde i samarbejdet.

”Hos Berlingske Media ser vi stor synergi imellem vores stærke digitale platforme og Discovery Networks Denmarks position hos tv-annoncørerne. Medierne flyder i stigende grad sammen, og samarbejdet vil skabe synergi for begge parter og være til stor gavn for annoncørerne” siger Anders Høg Laursen, digital annoncechef i Berlingske Media.

Det nye netværk starter 1. januar 2016.

Forsiden lige nu

Briefing: Ugen i mediebranchen

Socialdemokratiet vil have Netflix til at betale til dansk indholdsproduktion, finansdirektøren i Berlingske Media stoppede, og North Media har vendt nedtur til optur takket være Postnord-krisen. Vil du have overblik over ugen, der gik i mediebranchen? Så læs med.

Tidligere DR-profiler: DR-struktur kan give uklarhed om magtfordeling

DR’s opbygning mellem på den ene side de producerende enheder som DR Nyheder og DR Kultur og på den anden side den strategiske chefredaktion i DR Medier, der sidder med ordrerbogen, skaber usikkerhed om, hvem der reelt bestemmer, ifølge flere kilder, som Berlingske business har talt med.

Dramatisk greb i DR’s Liberty vækker kritik

DR’s nye søndagssats, dramaserien ’Liberty’, der bygger på romanen af samme navn, får kritik forud for premieren søndag aften. DR gør romanen til et ”almindelig soap-agtigt familiedrama,” lyder det blandt andet.

Relaterede

mediawatch 14 day trial

Seneste nyt

Mediejob

Se flere

Se flere