MediaWatch

Discovery og netmedier lancerer digitalt videonetværk

Flere store netmedier, herunder BT, Metroxpress og Dagens.dk, er med i nyt annoncørnetværk fra Discovery Networks.

Foto: PR-foto

Discovery Networks Denmark lancerer fra årsskiftet et nyt digitalt videonetværk sammen med flere af landets store netmedier. Det skriver Discovery Networks Denmark i en pressemeddelelse.

Discovery har døbt det digitale annoncørnetværk "Discovery Premium Video Network". Med i netværket er netmedierne Bt.dk, Mx.dk, Dagens.dk, Bold.dk og Tipsbladet.dk samt Discoverys egen streamingtjeneste Dplay.

Samarbejdet mellem tv-stationen og netmedierne vil fungere ved, at Discovery stiller færdigklippede videoer fra stationens programmer, bla. sport, til rådighed for netmedierne, som de kan publicere på deres sites. Videoerne indeholder annoncer. På den måde vil Discovery give merværdi til sine annoncører, mens netmedierne kan høste trafik. Partene deler desuden de ekstra annonceindtægter.

"Vi oplever i stigende grad, at vores annoncører efterspørger muligheden for at supplere deres tv-kampagner med digital tilstedeværelse. Vi vil gerne honorere den efterspørgsel og ser en mulighed i at supplere vore egne platforme som blandt andet Dplay med andre ledende onlinemedier. Målet er at kunne tilbyde annoncørerne markedets stærkeste video-annonceprodukt,” siger Kasper Kryger, kommerciel direktør i Discovery Networks Denmark.

Berlingske ser store synergier

For Berlingske Media, som deltager i samarbejdet med Bt.dk, har synergien mellem tv-annoncering og digital videoannoncering været afgørende for, at koncernen har valgt at indtræde i samarbejdet.

”Hos Berlingske Media ser vi stor synergi imellem vores stærke digitale platforme og Discovery Networks Denmarks position hos tv-annoncørerne. Medierne flyder i stigende grad sammen, og samarbejdet vil skabe synergi for begge parter og være til stor gavn for annoncørerne” siger Anders Høg Laursen, digital annoncechef i Berlingske Media.

Det nye netværk starter 1. januar 2016.

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Smal medieaftale i hus, mediedistributører forventer højere priser, borgerlige varsler tilbagrulning af forlig, endnu en streamingtjeneste gør indtog i Norden og ny virksomhed vil give podcasts international succes. Vi tager en rundtur i uge 21 i Mediedanmark.

K-ordfører kalder skrottet some-lovforslag for tidsspild

Et lovforslag, som skulle forpligte bl.a. sociale medier til at fjerne ulovligt indhold inden for 24 timer, er bremset af EU-Kommissionen. Konservatives erhvervs- og forbrugerordfører mener, lovforslaget fra begyndelsen skulle have været udformet anderledes.

Debat: Medieforhandlingerne viser skræmmende mangel på viden

Resultatet af medieforliget er et skævvredet mediemarked, hvor regeringen med pincet vil udpege, hvilke medier og hvilket indhold, der fortjener politikernes nåde. Sådan lyder det fra direktør i Danske Medier, Mads Brandstrup, i dette debatindlæg.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs