MediaWatch

Discovery og netmedier lancerer digitalt videonetværk

Flere store netmedier, herunder BT, Metroxpress og Dagens.dk, er med i nyt annoncørnetværk fra Discovery Networks.

Foto: PR-foto

Discovery Networks Denmark lancerer fra årsskiftet et nyt digitalt videonetværk sammen med flere af landets store netmedier. Det skriver Discovery Networks Denmark i en pressemeddelelse.

Discovery har døbt det digitale annoncørnetværk "Discovery Premium Video Network". Med i netværket er netmedierne Bt.dk, Mx.dk, Dagens.dk, Bold.dk og Tipsbladet.dk samt Discoverys egen streamingtjeneste Dplay.

Samarbejdet mellem tv-stationen og netmedierne vil fungere ved, at Discovery stiller færdigklippede videoer fra stationens programmer, bla. sport, til rådighed for netmedierne, som de kan publicere på deres sites. Videoerne indeholder annoncer. På den måde vil Discovery give merværdi til sine annoncører, mens netmedierne kan høste trafik. Partene deler desuden de ekstra annonceindtægter.

"Vi oplever i stigende grad, at vores annoncører efterspørger muligheden for at supplere deres tv-kampagner med digital tilstedeværelse. Vi vil gerne honorere den efterspørgsel og ser en mulighed i at supplere vore egne platforme som blandt andet Dplay med andre ledende onlinemedier. Målet er at kunne tilbyde annoncørerne markedets stærkeste video-annonceprodukt,” siger Kasper Kryger, kommerciel direktør i Discovery Networks Denmark.

Berlingske ser store synergier

For Berlingske Media, som deltager i samarbejdet med Bt.dk, har synergien mellem tv-annoncering og digital videoannoncering været afgørende for, at koncernen har valgt at indtræde i samarbejdet.

”Hos Berlingske Media ser vi stor synergi imellem vores stærke digitale platforme og Discovery Networks Denmarks position hos tv-annoncørerne. Medierne flyder i stigende grad sammen, og samarbejdet vil skabe synergi for begge parter og være til stor gavn for annoncørerne” siger Anders Høg Laursen, digital annoncechef i Berlingske Media.

Det nye netværk starter 1. januar 2016.

Mere fra MediaWatch

Chefredaktør forlader Gaffa

I oktober stoppede mediets direktør, og nu skal bestyrelsen også finde en ny chefredaktør, da den nuværende fratræder, når kalenderen viser 2023.

Mads Brandstrup: Nej tak til Media Freedom Act

Mediepolitikken er for forskellig på tværs af de europæiske lande til, at en fælles lovgivning giver mening, skriver direktør i Danske Medier i et indlæg, der er en kommentar til EU-kommissionens danske chef.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs