Rabøl: DR2 skal finde nyhedsbalance
Det stærke tv-brand, DR2, har sat sig mellem to stole i nyhedsdækningen. Sådan lyder diagnosen fra tidligere nyhedsdirektør i DR og tidligere koncernchef i Berlingske Media, Lisbeth Knudsen, skriver Politiken.
Siden relanceringen af DR2 som samfundskanal i 2013, har nichekanalen også haft opgaven som nyheds- og breaking news-kanal med nye flader som DR2 morgen. Samtidig er signaturprogrammer som "Bonderøven" og "Spise med Price" blevet flyttet til hovedkanalen, DR1.
Men øvelsen har været med til at gøre DR2 til "et blandingsprodukt" på nyhedsområdet, mener Lisbeth Knudsen. Mediedirektør i DR, Gitte Rabøl, giver delvist den tidligere chef ret.
"Der skal findes en balance, hvor vi på den ene side ikke er news (TV 2 News, red.), men på den anden side er til stede, når der sker noget stort og væsentligt. Det er en meget vanskelig balance, og jeg er da heller ikke sikker på. at vi har fundet det rigtige snit endnu. Men det arbejder vi på, og om lidt kommer der en ny kanalchef, hvilket er en god anledning til at kigge på kanalen igen for at se, hvor vi kan blive bedre," siger Gitte Rabøl til Politiken.
Relaterede artikler:
TV 2 opjusterer forventningerne til 2015
For abonnenter
DR finder ny erhvervsreporter på Berlingske
For abonnenter