Medie: Kreditkortselskaber slår tilbage mod Netflix

Netflix begrundelse for, at selskabet fik en lavere kundetilgang end ventet i tredje kvartal, vækker undren blandt kreditkortselskaber, skriver Wall Street Journal.
/ritzau/FINANS

Den amerikanske streamingtjeneste Netflix møder nu skepsis fra kreditkortindustrien, efter at selskabet gav industrien skylden for et skuffende antal nye brugere på tjenesten. "Vi har ikke hørt andre virksomheder klage", lyder det fra blandt andet en direktør i et kreditkortselskab. Det skriver the Wall Street Journal.

I en opsigtsvækkende melding gav Netflix tidligere på ugen blandt andet kreditkortindustrien skylden for, at selskabet ved regnskabet for tredje kvartal ramte 270.000 lavere end forventet med antallet af nye brugere. Således har indførelsen af nye kreditkort med indbygget chip, hvor hundrede af millioner kreditkort er blevet udskiftet, ifølge Netflix, gjort, at op imod halvdelen af tjenestens brugere har måtte opdatere deres betalingsinformationer. Af den grund skulle der være tabt et større antal kunder.

Ville påvirke andre

Forklaringen fra Netflix vækker dog undren i den finansielle verden.

"Hvis dette var et problem, ville det påvirke ethvert abonnementsbaseret selskab, hvilket det ikke har gjort," udtaler en anonym kilde fra en stor finansiel institution til Wall Street Journal.

Analytiker fra Morgen Stanley Ben Swinburne udtaler til Wall Street Journal, at investorer i Netflix generelt er skeptiske over for selskabets forklaring og spekulerer i, at de skuffende tal i højere grad kan skyldes end hurtigere modning end forventet hos streamingstjenesten.

/ritzau/FINANS

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu


Læs også





Sparerunden på Jyllands-Posten blev afsluttet i denne uge. | Foto: Joachim Ladefoged

Briefing: Ugen i mediebranchen

For abonnenter