MediaWatch

Netflix sendt til tælling af chip-sikrede kreditkort

Tilgangen af nye kunder hos Netflix skuffede i tredje kvartal, og aktien blev sendt ned i eftermarkedet.

Foto: Elise Amendola/AP/Polfoto/Arkiv

Den amerikanske filmstreamingkoncern Netflix fik 3,6 mio. nye kunder i butikken i tredje kvartal. Men på det vigtige amerikanske marked var tilstrømningen langt fra tidligere tiders tilgang til køen ved streaming-billetlugen.

Ved udgangen af tredje kvartal havde streamingselskabet 69,2 mio. kunder. I de udenlandske markeder kom der 2,74 mio. nye kunder til, hvilket var mere end selskabets egen prognose. Problemet ifølge investorerne var, at der i USA blev registeret 880.000 nye kunder, hvor selskabets prognose lød på 1,15 mio. nye kunder.

Selskabet forklarede den svage kundetilgang med Netflix' nye system til forebyggelse af bedrageri, som har forstyrret betalingssystemet og ført til, at mange kunder ikke har været i stand til at registrere sig på grund af krav om betaling med chip-sikrede kreditkort.

Desuden viste regnskabet øgede program-omkostninger for selskabet.

Netflix styrtdykkede umiddelbart 12 pct. i eftermarkedet, men i takt med at investorerne sundede sig, stabiliseredes kursfaldet på godt 3 pct.

/ritzau/FINANS

Mere fra MediaWatch

16 medarbejdere fratræder på Jyllands-Posten

Syv journalistiske medarbejdere forlader avisen, mens yderligere ni medarbejdere er blevet opsagt - herunder en redaktionel analysechef. Derudover lukker Jyllands-Posten for kommentarsporet på Facebook. (Opdateret)

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs