MediaWatch

TDC indgår aftale med Netflix

Netflix er på vej ud på tv-skærmene hos TDC's tv-kunder. Det er ikke afklaret, hvornår det sker.

Foto: Paul Sakuma/AP/Polfoto/Arkiv

Netflix bliver fremover en mere integreret del af TDC's tv-løsninger. Det er resultatet af en aftale mellem den amerikanske streamingtjeneste og det danske teleselskab.

Det var egentlig ikke meningen, at nyheden skulle slippe ud nu, men en teknisk kyndig TDC-kunde opsnusede information om Netflix-aftalen i systemet. Derfor melder TDC aftalen ud nu.

"Vi har indgået en aftale med Netflix. På et tidspunkt kommer det som en del af TDC's tv-løsning, så det kommer direkte op på tv’et," siger Camilla Sebelius, kommunikationsrådgiver hos TDC.

Ifølge hende kommer det til at fungere sådan, at Netflix bliver en integreret del af tv-løsningen. Det er dog ikke inkluderet i prisen for tv-abonnementet. Kunderne skal enten overføre deres nuværende Netflix-abonnement eller købe ét gennem TDC.

Tidligt stadie

Hvornår løsningen bliver rullet ud, er der ikke nogen melding om.

"Vi er i udviklingsfasen. Jeg kan ikke sige så meget om, hvornår det kommer, fordi vi stadig er på et tidligt stadie," siger Camilla Sebelius.

TDC har i forvejen en aftale med en anden streamingtjeneste, HBO Nordic.

"Vi kan se i undersøgelser, at kunderne gerne vil se underholdningen på den store skærm, og derfor vil vi gerne tilbyde vores kunder direkte adgang til Netflix på tv-skærmen," siger Camille Sebelius.

TDC havde ved udgangen af andet kvartal i år alt i alt 1,4 mio. tv-kunder. Klart flest er tv-kunder hos Yousee.

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

I JP/Politikens Hus har aviserne afsluttet forhandlingerne om afskedigelser, og samtidig er opsigelser blevet annonceret på flere andre adresser i Mediedanmark. En længe ventet aftale med Netflix landede, og i Norge er en global podcasttrend, som DR følger tæt, blevet tydelig. Få overblikket her.

Klumme: Censur af sociale medier styrer mod at været reguleret af annoncører

Der er de seneste år er der taget flere skridt mod en privatisering af reguleringen af ytringsfrihed på platforme, vi oplever som digital infrastruktur for den offentlige samtale. Det seneste træk, hvor annoncører boykotter Twitter, peger i retning af, at nu bliver grænserne også sat af virksomheder, skriver Uffe Gardel.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs