MediaWatch

Mipcom: Sociale medier satte dagsordenen på tv-festival

Facebook og Twitters rolle som distributionskanal var blandt de dominerende tendenser på den internationale tv-festival Mipcom i Cannes.

Foto: Soeren Stache/AP/Polfoto/Arkiv

Tv-folk fra hele verden var i sidste uge samlet til den toneangivende Mipcom-festival i Cannes. I år var det især de sociale medier Facebook og Twitters kamp om positionen som den foretrukne online tv-platform, som satte dagsordenen. Det skriver den engelske avis The Guardian.

Rollen som indholdsleverandør vil de sociale medier overlade til andre, men derimod kæmper de om tv-kanalernes gunst som distributionskanal, der kan booste deres rækkevidde, ikke mindst blandt de yngre seere. Det er i høj grad deres evne til at komme i kontakt med seerne via mobilen, som gør dem til interessante samarbejdspartnere for de traditionelle broadcastere.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Salg af Chapter, sparerunde hos Sjællandske, nyt fra magasinbranchen samt forhandlinger i produktionsbranchen er blandt de større sager, der rullede ind i ugens løb i Mediedanmark. Få et overblik med denne uges briefing.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs