MediaWatch

TV 2 sætter tidshorisont på ny digital direktør

TV 2 opruster på den digitale front og ansætter en ny digital udviklingsdirektør. Nu sættes der tid på, hvornår den nye direktør skal være på plads.

Foto: Miriam Dalsgaard/Polfoto/Arkiv

Merete Eldrup, adm. direktør for TV 2, er på jagt efter en kollega til direktionen. En ny digital udviklingsdirektør skal drive den digitale strategi, der skal fordoble tv-stationens digitale indtægter over de næste tre år.

I et interview med mediet C21 fortæller Merete Eldrup, at hun håber på at have den nye direktør på plads til december. Hun oplyser videre, at rekrutteringsprocessen er i fuld gang.

Den nye struktur med en digital direktør fik tidligere på ugen Peter Brüchmann til at forlade sin stilling som digital chef for TV 2.

Brüchmann: Banen bliver for snæver i ny organisation 

Merete Eldrup siger i interviewet med C21, at alle programmer skal tænkes bredere og til flere platforme som et led i den nye strategi.

"Alle nye programmer på alle områder skal være lave 360 grader på tværs af alle platforme. Så en nyhedsudsendelse skal ikke lave bare til det lineære TV 2, men også til nyhedskanalen, vores hjemmeside og andre digital services," siger Merete Eldrup til C21.

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Ny rapport om danskernes nyhedsbrug, første skridt mod aftale for DPCMO, startskud på Se og Hør-strategi og et nødopråb fra produktionsbranchen er blandt nogle af ingredienserne, der har sat smag på denne uge i mediebranchen. Få et overblik i ugens briefing.

EU vil kræve strengere kontrol med statslige annoncekroner

I et nyt udspil lægger Europa-Kommissionen nu op til flere krav til gennemsigtighed og fair tildeling, når alt fra regeringer til statsejede virksomheder køber reklameplads hos medierne. Forslaget møder opbakning hos Danske Medier, der dog overordnet ser lovforslaget som dårligt nyt for mediebranchen.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs