MediaWatch

DR sender licensbrev til 230.000 husstande

Årlig kampagne for at få flere til at betale licens bliver skudt i gang. Fokus er i første omgang på de unge seere og lyttere.

De kommende cirka fem uger vil der udgå breve til 230.000 husstande i Danmark fra DR. Kampagnen er en årligt tilbagevendende begivenhed, som er målrettet danskere over 18 år, som ikke betaler licens, skriver DR.

Kampagnen varer i fem uger. I den indledende fase er fokus på de unge under 25 år. Ideen er at vise, hvad licensen helt konkret går til.

"Evalueringer af vores tidligere licenskampagner viser, at der er mangel på viden om, hvad licens egentlig går til, og hvorfor man skal betale det. Derfor forsøger vi med kampagnen at vise de mange forskellige ting, som licensen går til," siger Rikke Sloth, chef for DR Licens- og Programservice, til DR.

Med i kampagnen er bl.a. Søren Malling, der spillede en stor rolle i DR's dramaserie "Borgen", og Peter Falktoft og Esben Bjerre Hansen, der er kendte fra "Monte Carlo".

2,4 mio. husstande betaler licens. I år er beløbet 2460 kr.

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Udsigt til et smalt medieforlig, en ny fiktionsstrategi fra DR, friske tal fra Jysk Fynske Medier og Information, et vaklende flertal for kulturmoms, Heartbeats mister sin direktør, og en statslig styrelse beskyldes for ulovlig deling af artikler. Få et overblik over Mediedanmark med ugens briefing.

Overblik: Sådan er medieaftalerne landet siden 2000

Hvert andet medieforlig siden 2000 har – i grove træk – haft bred politisk opbakning, mens den anden halvdel af forligene er indgået med smalt flertal. Her får du overblik over, hvordan de seneste årtiers forlig er landet.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs