MediaWatch

Kanal 5-satsninger lægger fint fra land

Kanal 5 havde i går premiere på to nye efterårssatsninger, og de kom alt i alt godkendt i gang med sæsonerne.

Discovery Networks' hovedkanal, Kanal 5, lancerede i går to nye efterårssatsninger, som skal lokke seerne til. Programmerne "Danmarks Ninja Warrior" og "5. halvleg" havde begge premiere i går og fik henholdsvis 244.000 og 198.000 seere.

Programmerne fik en hjælpende hånd af, at de blev sendte umiddelbart efter fodboldlandskampen mellem Danmark og Armenien, som ligeledes blev sendt på Kanal 5. Alt i alt betyder det, at Discovery-kanalerne under ét havde den tredjebedste dag nogensinde i går.

"Vi er først og fremmest glade for, at vores nye formater "Danmarks Ninja Warrior" og "5. halvleg" klarede sig så godt med henholdsvis 244.000 og 198.000 i den kommercielle målgruppe," udtaler Discoverys programdirektør, Maiken Wexø, i en pressemeddelelse.

Discovery oplyser, at "Danmarks Ninja Warrior" blev det mest sete Kanal 5-program nogensinde, hvis man ser bor fra sportsudsendelser.

Lunken start for Kanal 4-satsning

Krimiprogrammet "Eftersøgt" havde premiere forrige onsdag. Programmet måtte nøjes med et mere beskedent seertal med gennemsnitligt 82.000.

I seerandele landede "Danmarks Ninja Warrior" på 39,9 pct., mens "5. halvleg" nåede 31,8 pct. Discovery tager udgangspunkt i målgruppen 15-50 år, og i den aldersgruppe overgik Discovery både TV 2 og Viasats kanaler i går.

Mens de nye efterårsprogrammer på Kanal 5 er begyndt pænt, så skranter det mere for søsterkanalen Kanal 4's satsning på talkshowet "Gitte talks" med Gitte Nielsen i værtsrollen. Ved premieren sidste tirsdag så blot 32.000 seere med. Det har fået Kanal 4 til at flytte programmet fra sit oprindelige sendetidspunkt kl. 21. til kl. 22.

"Vi har med "Gitte talks" forsøgt at give talkshow-genren et nyt og forfriskende take, som vi er enormt glade for, ligesom vi også er for Gitte, som er fantastisk som vært. Men vi må konstatere, at programmet desværre ikke har fået lige så godt fat i seerne, som vi havde håbet på," sagde kanalchef Anne Garlichs i sidste uge til Se og Hør.

Discovery spidser hovedkanaler til  

Mere fra MediaWatch

Nent skifter navn

Med nyt navn vil virksomheden signalere et strategisk fokus på streamingtjeneste, lyder det i en pressemeddelelse.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs