Egmont gearer op på biografreklame: Udnævner nordisk chef

Egmont opruster på out-of-home reklamemarkedet, hvor annoncørerne møder forbrugeren i det offentlige rum, med en ny nordisk ledelse.
Det melder selskabet i en pressemeddelelse.
Selskabets danske direktør, Claus Rothoff Brix, rykker op som ny nordisk chef. Han afløses af den danske salgschef, Theis Hector, der forfremmes til landechef i Danmark. Claus Rothoff Brix får et nordisk ledelsesteam omkring sig, der ud over Theis Hector består af direktøren for den norske forretning, Bjørn Erling Ottersen samt bestyrelsesformand for Dansk Reklame Film, Asger Flygare.
Digitaliseringen af reklamemarkedet er i fuld gang, og opdraget til den nye ledelse er at øge eksporten af reklameteknologi til europæiske biografer og lufthavne uden for Danmark og Norge, der er Egmonts hovedmarkeder.
Skal være i flere lufthavne
Dansk Reklame Film spiller en hovedrolle på biografreklame i Danmark og Norge, hvor Egmont ejer en stor del af biograferne, herunder Nordisk Film Biografer i Danmark. Selskabet har i datterselskabet Airmagine udviklet et digitalt reklamekoncept til lufthavne, der skal gøre det muligt for annoncørerne at nå præcise målgrupper, hvad enten det er i biografsalen eller i lufthavnsterminalen.
”Danmark og Norge er i verdensklasse, når det gælder kommerciel udnyttelse af biografmediet det skal vi bygge videre på. Samtidig har vi med Airmagine digitaliseret reklamepladsen i Københavns Lufthavn, et koncept som vi nu arbejder på at sælge til andre lufthavne,” siger Claus Rothoff Brix i meddelelsen.
Han suppleres af bestyrelsesformanden:
”Vi har et stærkt forretningskoncept, der bygger på en unik teknologi. Nu har vi sat det bedste hold til en international ekspansion,” siger Asger Flygare i meddelelsen.
Relaterede artikler:
Efter Egmont-debat: Bonnier har ingen outsourcing-planer
For abonnenter
Aller: Outsourcing har reddet nichemagasiner
For abonnenter