MediaWatch

Netflix får tredjemest positiv omtale blandt danskerne

Den amerikanske streamingtjeneste har et godt ry i Danmark. Kun to brands ligger højere i danskernes vurdering.

Foto: Paul Sakuma/AP/Polfoto/Arkiv

Lego er det brand i Danmark, der får mest positiv omtale. Dernæst kommer Novo Nordisk, og på en tredjeplads indfinder den amerikanske streamingtjeneste Netflix sig.

Det viser en international brandundersøgelse fra analyseinstituttet YouGov. Undersøgelsen bliver lavet en gang hvert halve år, og det er tredje gang i træk, at Netflix placerer sig på tredjepladsen.

Kigger man på den amerikanske del af undersøgelsen, så viser tallene, at Netflix også pænt til på den anden side af Atlanterhavet. Her ligger streamingtjenesten på andenpladsen. Youtube tager tredjepladsen.

Også en anden streamingtjeneste, nemlig HBO Nordic, er en del af den danske undersøgelse. Tjenesten kan ikke klemme sig ind i top 10, men er det brand, der har forbedret sig syvendemest i forhold til seneste måling.

Mere fra MediaWatch

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs