MediaWatch

Comcast forhandler med "nye medier"

Vice Media, Buzzfeed og Business Insider bliver kurtiseret af kabeltv-koncernen, som kæmper for at fastholde de yngre seere.

Foto: Gene J. Puskar/AP/Polfoto/Arkiv

Den amerikanske kabeltv-gigant Comcast vil genfinde grebet om de unge seere. Til den mission skal de angiveligt bruge flere af de såkaldte "nye medier" såsom Vice Media, Buzzfeed og Business Insider, skriver Wall Street Journal.

Ifølge avisen befinder forhandlingerne mellem Comcast og de nye medier sig i en indledende fase. Comcast forhandler desuden om at øge sin ejerandel på 14 pct. i Vox Media, skriver Wall Street Journal.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.

Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Debat: Mediepolitik uden jordforbindelse

Magter folketing og regering at lave en medieaftale, der kan gennemføres, og vil den fungere i virkelighedens mediemarked? Sporene skræmmer. Den seneste medieaftale fra 2018 er et klart eksempel på, hvor galt det kan gå. Men den var desværre ikke en undtagelse. Sådan lyder det fra rådgiver og tidl. generaldirektør i DR Christian S. Nissen i dette debatindlæg.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs