MediaWatch

Comcast forhandler med "nye medier"

Vice Media, Buzzfeed og Business Insider bliver kurtiseret af kabeltv-koncernen, som kæmper for at fastholde de yngre seere.

Foto: Gene J. Puskar/AP/Polfoto/Arkiv

Den amerikanske kabeltv-gigant Comcast vil genfinde grebet om de unge seere. Til den mission skal de angiveligt bruge flere af de såkaldte "nye medier" såsom Vice Media, Buzzfeed og Business Insider, skriver Wall Street Journal.

Ifølge avisen befinder forhandlingerne mellem Comcast og de nye medier sig i en indledende fase. Comcast forhandler desuden om at øge sin ejerandel på 14 pct. i Vox Media, skriver Wall Street Journal.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

B.T. lukker printavisen, cityredaktionerne nedlægges og chefredaktør Jonas Kuld Rathje stopper, Bog & Idé barsler med streamingtjeneste, og DR gentænker kulturdækningen. Det har været en travl uge i Mediedanmark, men du får overblikket over de vigtigste historier lige her.

Den Uafhængige venter øget vækst i 2022 med dyrere abonnement

Radiostationen, der gik i luften i 2020, lagde 20 kr. til abonnementsprisen i marts, hvilket har fået nogle af de betalende lyttere til at falde fra. Medlemstallet ventes dog at vokse og omsætningen stige i indeværende år, vurderer strategichef Kasper Saugmann.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs