MediaWatch

Telia kaprer tv-kunder i svært dansk marked

5.000 tv-kunder har meldt deres ankomst i Telia siden andet kvartal sidste år. Danmark er dog en udfordring, skriver selskabet.

Markedsforholdene i Danmark er udfordrende, skriver det svenske teleselskab Teliasonera i regnskabet for andet kvartal.

Selskabet kunne rapportere om en fremgang i omsætningen i Danmark på 4 pct. til 1448 mio. svenske kr. til 1448 mio. svenske kr. Driftsoverskuddet, ebitda, faldt derimod til 162 mio. svenske kr. fra 189 mio. svenske kr.

Siden andet kvartal sidste år er selskabets tv-kundebase vokset med 27,8 pct. Teliasonera har således 23.000 tv-kunder mod 18.000 i samme kvartal sidste år.

På kerneforretningen, mobil, har selskabet øget kundebasen med 18.000, da antallet af kunder er opgjort til 1,624 mio.

Selskabet forsøger at fusionere sine danske aktiviteter med norske Telenors danske, men har endnu ikke fået myndighedgodkendelserne igennem.

/ritzau/FINANS

Mere fra MediaWatch

Portræt: Pernille Holbøll er både en kontant eksekvator og "et suverænt valg"

Pernille Holbøll er steget til vejrs i Mediedanmark og træder nu ind som ansv. chefredaktør på B.T. Tidligere chefer og kolleger beskriver hende som en af de bedste i branchen til at eksekvere på de digitale strategier, men også hvordan hun har været både kontant og utålmodig, men har gennemgået en udvikling som leder de seneste år.

Jobindex ser overskud vokse med 40 pct.

”Antallet offentlige jobannoncer på det højeste niveau, vi nogensinde har målt,” lyder det fra adm. direktør i Jobindex i forbindelse med offentliggørelse af kvartalsrapport.

DR-sportschef stopper

DR skal se sig om efter en ny sportschef, da den nuværende skifter branche efter syv år i spidsen for DR Sporten.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs