MediaWatch

Netflix fortsætter sin europæiske ekspansion

Streamingtjenesten indtager tre nye lande i Europa. Målet er i alt 200 lande ved udgangen af 2016.

Netflix fortsætter sin globale udrulning og udvider til Italien, Portugal og Spanien, som ellers er nogle af de mindre tilsluttede vesteuropæiske markeder. Netflix har planer om at operere i 200 lande ved slutningen af 2016 og håber på at have overskud i begyndelsen af 2017. Indtil da påvirker udgifterne til køb af rettigheder og markedsføring bundlinjen i negativ retning.

Det skriver Wall Street Journal.

Netflix' hurtige ekspansion har sat skub i antallet af abonnenter, men underminerer til gengæld virksomhedens overskud. Virksomheden har oplyst, at til oktober vil den online film- og serietjeneste tilbyde et katalog over ældre film og tv-shows samt nogle originale programmer, herunder det kommende show om Pablo Escobar kaldet "Narcos".

De internationale tab løber op i 65 mio. dollar i første kvartal sammenlignet med 35 mio. dollar et år tidligere. Selskabet begyndte at tilbyde sine services i flere europæiske lande, herunder Tyskland og Frankrig, sidste efterår. I den seneste periode har virksomheden også føjet Australien, New Zealand og Cuba til kundekataloget. Desuden har Netflix planer om, at Japan bliver en del af kundeskaren til efteråret.

/ritzau/FINANS

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Salg af Chapter, sparerunde hos Sjællandske, nyt fra magasinbranchen samt forhandlinger i produktionsbranchen er blandt de større sager, der rullede ind i ugens løb i Mediedanmark. Få et overblik med denne uges briefing.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs