
Netflix fortsætter sin globale udrulning og udvider til Italien, Portugal og Spanien, som ellers er nogle af de mindre tilsluttede vesteuropæiske markeder. Netflix har planer om at operere i 200 lande ved slutningen af 2016 og håber på at have overskud i begyndelsen af 2017. Indtil da påvirker udgifterne til køb af rettigheder og markedsføring bundlinjen i negativ retning.
Det skriver Wall Street Journal.
Netflix' hurtige ekspansion har sat skub i antallet af abonnenter, men underminerer til gengæld virksomhedens overskud. Virksomheden har oplyst, at til oktober vil den online film- og serietjeneste tilbyde et katalog over ældre film og tv-shows samt nogle originale programmer, herunder det kommende show om Pablo Escobar kaldet "Narcos".
De internationale tab løber op i 65 mio. dollar i første kvartal sammenlignet med 35 mio. dollar et år tidligere. Selskabet begyndte at tilbyde sine services i flere europæiske lande, herunder Tyskland og Frankrig, sidste efterår. I den seneste periode har virksomheden også føjet Australien, New Zealand og Cuba til kundekataloget. Desuden har Netflix planer om, at Japan bliver en del af kundeskaren til efteråret.
/ritzau/FINANS
Mere fra MediaWatch
Portræt: Pernille Holbøll er både en kontant eksekvator og "et suverænt valg"
Pernille Holbøll er steget til vejrs i Mediedanmark og træder nu ind som ansv. chefredaktør på B.T. Tidligere chefer og kolleger beskriver hende som en af de bedste i branchen til at eksekvere på de digitale strategier, men også hvordan hun har været både kontant og utålmodig, men har gennemgået en udvikling som leder de seneste år.