MediaWatch

Medieguru: TV-reklamer er ikke pengene værd

Det er spild af penge at reklamere i tv, lyder det fra onlineiværksætteren Gary Vaynerchuk.

Det giver ikke længere mening at reklamere på tv, når forbrugernes opmærksomhed er rykket over på mobiltelefoner og tablets. Sådan lød det ifølge Berlingske fra iværksætteren Gary Vaynerchuk ved President Institutes konferencen i København tidligere på ugen.

"Det er spild af penge. Ingen ser tv-reklamer mere. Hvis de er tvunget til at sidde foran tv'et, når der er reklamer, griber de mobiltelefonen og går på sociale medier. Det er et helt andet spil, der bliver spillet på sociale medier," sagde Gary Vaynerchuk ifølge Berlingske til konferencen.

Gary Waynerchuk har bl.a. haft stor succes med at transformere sin families gamle vinforretning til en stor online succesforretning. Desuden har han sammen med sin bror startet Vaynermedia, der bl.a. laver sociale mediestrategier til nogle af de største amerikanske virksomheder.

Ifølge Berlingske rådgiver Gary Waynerchuk, der oprindeligt kommer fra Hviderusland, virksomheder som General Electric og Pepsi om sociale medier. Derudover har han skrevet flere bestsellere, den seneste i 2013, Jab, Jab, Jab, Right-Hook, der ligger på New York Times bestsellerliste.

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

B.T. lukker printavisen, cityredaktionerne nedlægges og chefredaktør Jonas Kuld Rathje stopper, Bog & Idé barsler med streamingtjeneste, og DR gentænker kulturdækningen. Det har været en travl uge i Mediedanmark, men du får overblikket over de vigtigste historier lige her.

Den Uafhængige venter øget vækst i 2022 med dyrere abonnement

Radiostationen, der gik i luften i 2020, lagde 20 kr. til abonnementsprisen i marts, hvilket har fået nogle af de betalende lyttere til at falde fra. Medlemstallet ventes dog at vokse og omsætningen stige i indeværende år, vurderer strategichef Kasper Saugmann.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs