MediaWatch

BFE: Forbrugerrådets kampagne presser TV-priser op

Forbrugerrådets kampagne for frit valg på tv-området kan reelt presse priserne på tv-pakker op, mener BFE, der kalder kampagnen "manipulerende".

Forbrugerrådets nye kampagne om frit valg på tv-området er baseret på et forkert postulat og risikerer - stik imod hensigten - at gøre tv-pakkerne dyrere.

Det skriver Laila Kelp Rasmussen, direktør i brancheorganisation for de danske mediedistributører, BFE, i et debatindlæg i Berlingske.

BFE kritiserer, at Forbrugerrådet ønsker at få de tre betalingskanaler, TV2, TV3 og Kanal 5 fjernet fra grundpakken med godt 20 TV-kanaler.

"TV2, TV3 og Kanal5 er bare uhyre populære og undersøgelser viser, at flytter man dem til mellempakken, så flytter mange danskere med. Resultatet bliver, at forbrugerne kommer til at betale mere for deres TV-pakke," skriver Laila Kelp Rasmussen i Berlingske.

Hun mener samtidig, at Forbrugerrådets kampagne "tangerer det manipulerende", fordi den nævner, at halvdelen af danskerne skal investere i en såkaldt digital modtagerboks eller et kort-modul for at få adgang til det fri kanalvalg.

Mere fra MediaWatch

B.T.'s fejlskud bekymrer ikke brancheorganisation

Direktør for Danske Medier ser B.T.’s investeringslyst som et sundhedstegn, selv om storbyeventyret kuldsejlede på under et år. Det er dog nødvendigt at knække koden til de lokale og digitale læsere, mener han.

Briefing: Ugen i mediebranchen

B.T. lukker printavisen, cityredaktionerne nedlægges og chefredaktør Jonas Kuld Rathje stopper, Bog & Idé barsler med streamingtjeneste, og DR gentænker kulturdækningen. Det har været en travl uge i Mediedanmark, men du får overblikket over de vigtigste historier lige her.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs