MediaWatch

DR1 tager jule-revanche over TV 2

DR1's nye 'Tidsrejsen' holder de første 10 dage et snit på 1.009.000 seere, mens TV 2' genbrugs-kalender ligger godt 150.000 seere under. Fuldstændig som sidste år - bare med omvendt fortegn.

Foto: DR

DR1's nyproducerede julekalender 'Tidsrejsen' holder de første 10 dage et gennemsnit på 1.009.000 seere, mens TV 2's genudsendelse af 'Pyrus - Alle tiders Julemand' ligger på 852.000 seere.

Det viser en Gallup-kørsel, som Tvnyt.com har fået foretaget.

I 2013 var det lige omvendt.

Sidste år havde TV 2's nyproducerede 'Tvillingerne og Julemanden' godt én mio. seere, mens DR1's genudsendelse af 'Pagten' havde 858.000 seere.

DR1 og TV 2 har en gentleman-aftale om, at de skiftes til at vise nyproducerede julekalendere på hovedkanalerne.

'Tidsrejsen' ligger kl. 19.30-20.00, hvor den dominerer al tv-sening. I knap halvdelen af alle hjem, der ser tv kl. 19.30, er der tændt for DR1.

Top 20: Tidsrejse holder 1 mio. seere fanget foran tv

Nu kan du "binge-watche" julen

Jul på tv: Yallahrup Færgeby tilbage på DR2 

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

I JP/Politikens Hus har aviserne afsluttet forhandlingerne om afskedigelser, og samtidig er opsigelser blevet annonceret på flere andre adresser i Mediedanmark. En længe ventet aftale med Netflix landede, og i Norge er en global podcasttrend, som DR følger tæt, blevet tydelig. Få overblikket her.

Klumme: Censur af sociale medier styrer mod at været reguleret af annoncører

Der er de seneste år er der taget flere skridt mod en privatisering af reguleringen af ytringsfrihed på platforme, vi oplever som digital infrastruktur for den offentlige samtale. Det seneste træk, hvor annoncører boykotter Twitter, peger i retning af, at nu bliver grænserne også sat af virksomheder, skriver Uffe Gardel.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs