MediaWatch

MTG og Viacom udvider kommerciel alliance

TV3s salgsenhed 'MTGTV' udvider porteføljen med Viacoms børnekanal 'Nickelodeon', der fra nytår vil indgå i MTGTV Danmarks reklamesalg.

TV3s salgsenhed 'MTG TV' udvider sin portefølje med børnekanalen 'Nickelodeon', der fra 1. januar 2015 indgår i MTGTV Danmarks reklamesalg.

Indlemmelsen udvider samarbejdet mellem MTGTV og Viacom, der allerede har lagt salg af MTV og Vh1 hos MTG TV.

"Med dette samarbejde kan vi fokusere endnu mere på at skabe indhold. MTGTV er førende i reklamesalget på både tv og digitale platforme, og derfor er vi meget trygge ved at udvide vores i forvejen gode samarbejde," siger Andrea Sahlgren, General Manager Viacom Nordic, i en pressemeddelelse.

MTGTV’s adm. direktør, Kim Poder, kalder Nickelodeon en vigtig platform for en række store, nordiske annoncører, som ligger hos godt hos MTGTV.

Samlet salgsenhed

Det er knap ét år siden, at TV3 introducerede en såkaldt "kommerciel re-branding" af tv-selskabets tilstedeværelse i Danmark.

Tv-selskabet samlede alle kommercielle produkter - også de digitale - under ét nyt brand, "MTG TV", der nu dækker nu over TV3, TV3+, TV3 Puls TV3 Sport 1 og TV3 Sport 2 samt Tv3.dk og Tv3play.dk - men ikke Viaplay. Læg dertil lancering af Comedy Central den 2. december.

Samtidig med at MTGTV altså nu repræsenterer MTV, VH1 og Nickelodeons annoncesalg. 

Nickelodeon er et globalt brand for børne-tv og underholdning på alle platforme.  I Sverige, Norge og Danmark blev Nickelodeon lanceret i 1997. I dag sender kanalen forskellige programmer i de tre lande.

Nickelodeon slukker og opfordrer til udendørsleg 

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Smal medieaftale i hus, mediedistributører forventer højere priser, borgerlige varsler tilbagrulning af forlig, endnu en streamingtjeneste gør indtog i Norden og ny virksomhed vil give podcasts international succes. Vi tager en rundtur i uge 21 i Mediedanmark.

K-ordfører kalder skrottet some-lovforslag for tidsspild

Et lovforslag, som skulle forpligte bl.a. sociale medier til at fjerne ulovligt indhold inden for 24 timer, er bremset af EU-Kommissionen. Konservatives erhvervs- og forbrugerordfører mener, lovforslaget fra begyndelsen skulle have været udformet anderledes.

Debat: Medieforhandlingerne viser skræmmende mangel på viden

Resultatet af medieforliget er et skævvredet mediemarked, hvor regeringen med pincet vil udpege, hvilke medier og hvilket indhold, der fortjener politikernes nåde. Sådan lyder det fra direktør i Danske Medier, Mads Brandstrup, i dette debatindlæg.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs