MediaWatch

MTG og Viacom udvider kommerciel alliance

TV3s salgsenhed 'MTGTV' udvider porteføljen med Viacoms børnekanal 'Nickelodeon', der fra nytår vil indgå i MTGTV Danmarks reklamesalg.

TV3s salgsenhed 'MTG TV' udvider sin portefølje med børnekanalen 'Nickelodeon', der fra 1. januar 2015 indgår i MTGTV Danmarks reklamesalg.

Indlemmelsen udvider samarbejdet mellem MTGTV og Viacom, der allerede har lagt salg af MTV og Vh1 hos MTG TV.

"Med dette samarbejde kan vi fokusere endnu mere på at skabe indhold. MTGTV er førende i reklamesalget på både tv og digitale platforme, og derfor er vi meget trygge ved at udvide vores i forvejen gode samarbejde," siger Andrea Sahlgren, General Manager Viacom Nordic, i en pressemeddelelse.

MTGTV’s adm. direktør, Kim Poder, kalder Nickelodeon en vigtig platform for en række store, nordiske annoncører, som ligger hos godt hos MTGTV.

Samlet salgsenhed

Det er knap ét år siden, at TV3 introducerede en såkaldt "kommerciel re-branding" af tv-selskabets tilstedeværelse i Danmark.

Tv-selskabet samlede alle kommercielle produkter - også de digitale - under ét nyt brand, "MTG TV", der nu dækker nu over TV3, TV3+, TV3 Puls TV3 Sport 1 og TV3 Sport 2 samt Tv3.dk og Tv3play.dk - men ikke Viaplay. Læg dertil lancering af Comedy Central den 2. december.

Samtidig med at MTGTV altså nu repræsenterer MTV, VH1 og Nickelodeons annoncesalg. 

Nickelodeon er et globalt brand for børne-tv og underholdning på alle platforme.  I Sverige, Norge og Danmark blev Nickelodeon lanceret i 1997. I dag sender kanalen forskellige programmer i de tre lande.

Nickelodeon slukker og opfordrer til udendørsleg 

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Flere historier om mediekoncerners sparerunder, Disneys søsætning af første nordiske produktion og opkøbet af it-medie har alle været med til at præge nyhedshimlen over Mediedanmark i denne uge. Få overblikket her.

Politiken-ledelse nedbringer antallet af fyringer

Fire af de varslede fyringer er nu erstattet med frivillige fratrædelser. Medarbejderne har ”en stærk forventning” om, at de videre forhandlinger vil føre til, at antallet af fyringer ender på nul.

Jyllands-Posten indleder forhandlinger om frivillige fratrædelser

Medarbejderne er vendt tilbage til arbejdet, fordi de oplevelser, at ledelsen nu åbner for reelle forhandlinger om vilkårene for afskedigelser af seks redaktionelle medarbejdere. Der er indledt individuelle forhandlinger om frivillige fratrædelser, bekræfter ansv. chefredaktør Jacob Nybroe.

Poul Madsen trækker sig fra Den Uafhængige

Små tre måneder efter at være tiltrådt som arbejdende bestyrelsesformand og medejer af Den Uafhængige er Poul Madsen stoppet i begge roller. Han fortsætter dog som mediets ”gode ven”.

Jysk Fynske-ledelse genovervejer alle udviklingsprojekter

Mediekoncernens omkostninger stiger med tocifret millionbeløb i 2023, mens indholdssalget er udfordret af inflation og stramme budgetter. Derfor skal alle udviklingsprojekter genevalueres – herunder lokalsatsningen med 24 digitale betalingsmedier, som adm. direktør ikke kan love at holde hånden under.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs