MediaWatch

TV 2 ændrer nyhedsledelse

Kanalchef for TV 2 News, Mikkel Hertz, bliver chef for nyt nyhedscenter på TV 2, der fremover skal stå for nyhedsproduktionen til  TV 2's hovedkanal, TV 2 News og Tv2.dk.

TV 2 Nyhederne ændrer ledelsesstruktur.

Det sker i forbindelse med koncernens nye digitale strategi, der samler nyhedsproduktionen til TV 2's nyhedsudsendelser på hovedkanalen, på TV 2 News og til Tv2.dk i et nyt Nyhedscenter.

Det skriver TV 2 i en pressemeddelelse.

Chef for for nyhedscenteret bliver nuværende kanalchef for TV 2 News, Mikkel Hertz.

Stillingen som kanalchef nedlægges og erstattes af en chefredaktør for TV 2 News – ligesom TV 2 Nyhederne opretter en stilling som chefredaktør for nyhederne på TV 2's hovedkanal.

Ny nyhedsledelse

Derudover kommer TV 2's nyhedsledelse fremover til at består af en produktionschef og en tværgående chefredaktør, der skal have overblikket over dagens nyhedsproduktion. Den stilling besættes af Hans Peter Blicher, der har været konstitueret nyhedschef på TV 2 siden maj, da daværende nyhedschef Jacob Nybroe valgte at forlade TV 2 i forbindelse med de varslede omstruktureringer i nyhedsafdelingen, der er blevet meldt endeligt ud i dag.

Chef for Tv2.dk, Peter Brüchmann, fortsætter som en del af nyhedsledelsen, lige som eventchef Ulla Pors og sportschef Frederik Lauesen.

"Seerne og brugerne i en digital verden får sjældent deres nyheder ét sted, men i en skøn blanding af flere platforme, og vi skal i TV 2s nyhedsproduktion på tilsvarende vis tænke i sammenhænge på tværs i stedet for i specifikke udgivelser og historier, som kun udkommer ét sted. TV 2's nye nyhedsorganisation vil bedre være i stand til at løfte vores nyheds-ansvar i en digital tid, hvor forventningerne til både kvalitet, hastighed og tilgængelighed er høje, og vi vil have fokus på cross media og på, hvordan vi udnytter vores ressourcer endnu bedre til fordel for seerne og brugerne," siger TV 2's nyhedsdirektør, Michael Dyrby, i meddelelsen.

Ny digital koncernstrategi

Omlægningerne i TV 2's nyhedsafdeling sker som led i en ny digital strategi for hele koncernen.

Den digitale strategi omfatter udover ændringerne på nyhedsområdet også en satsning på flere levende billeder på Tv2.dk, nye kommercielle produkter og indhold tilpasset mobilens lille skærm og en styrkelse af TV 2 Play, skriver TV 2.

Som MediaWatch tidligere i dag har beskrevet kommer strategien også til at betyde en større tocifret millioninvestering i teknik, data og analyse.

 

Mere fra MediaWatch

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs