MediaWatch

Bold.dk og SBS Discovery indgår tv-alliance

Fodboldsitet Bold.dk og SBS Discovery går i alliance om visninger af klip med højdepunkter fra bl.a. den engelske Premier League.

Fodboldsitet Bold.dk og SBS Discovery har indgået et samarbejde om visning af klip med højdepunkter fra den engelske Premier League.

Som del af samarbejdet lancerer Bold.dk et nyt site under navnet PL.dk, der skal være et særligt site for fans af engelsk fodbold. Udover Premier League inkluderer aftalen også klip fra FA Cup, Capital One Cup og engelsk landsholdsfodbold.

"SBS Discovery har rettighederne til en række af de største fodboldturneringer og kampe og deres dækning af fodbold har altid haft fokus på de ægte fans.  Derfor er samarbejdet helt oplagt og et naturligt næste skridt for os," siger Denis Møberg Larsen fra bold.dk, i en pressemeddelelse.

Bold.dk har mere end 1.5 mio. ugentlige besøg på sitet.

Sammenfaldet mellem seerne på 6’eren og mange brugere på bold.dk er værd at udnytte, konstaterer digital manager Thomas Tornerup hos SBS Discovery Media.

SBS Discovery står bag bl.a. mandekanalen 6’eren, der viser over 100 kampe fra Premier League pr. sæson. Også Superligaen vil fremover være en fast del af programindholdet på SBS Discovery, der har fra sommer 2015 købt rettighederne til at vise to kampe pr. runde fra den bedste danske liga indtil sommeren 2021.

Maj: Vækst i medieforbrug på tablet 

Bold.dk holder sorte tal

Bold.dk i alliance med Oddslife.dk 

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

I JP/Politikens Hus har aviserne afsluttet forhandlingerne om afskedigelser, og samtidig er opsigelser blevet annonceret på flere andre adresser i Mediedanmark. En længe ventet aftale med Netflix landede, og i Norge er en global podcasttrend, som DR følger tæt, blevet tydelig. Få overblikket her.

Klumme: Censur af sociale medier styrer mod at været reguleret af annoncører

Der er de seneste år er der taget flere skridt mod en privatisering af reguleringen af ytringsfrihed på platforme, vi oplever som digital infrastruktur for den offentlige samtale. Det seneste træk, hvor annoncører boykotter Twitter, peger i retning af, at nu bliver grænserne også sat af virksomheder, skriver Uffe Gardel.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs