MediaWatch

DR henter ny topchef fra mediebureau

Ny markedsføringschef i DR er tidligere adm. direktør for et af landets største mediebureauer, Carat.

Det bliver en profil med stor kommerciel erfaring fra mediemarkedet, der afløser Joakim Rubow som markedsføringschef i DR.

Joakim Rubow skiftede for nylig fra DR for at blive adm. direktør i mediebureauet Carat - og det bliver hans forgænger på den post, Malene Birkebæk, 38, der nu tager over efter ham i DR og får ansvaret for at markedsføre DR's tv- og radiokanaler og dr.dk.

Det skriver DR i en pressemeddelelse.

”Efter at have beskæftiget mig med medier i mere end et årti, glæder jeg mig til nu at komme ind bag murene, hvor det hele foregå,” siger Malene Birkebæk i meddelelsen.

”I min tid i Carat har jeg beskæftiget mig indgående med danskernes medievaner og hele mediemarkedets udvikling generelt. Det er selvfølgelig noget af det, jeg bringer med mig ind i den nye stilling, og dertil kommer en bred erfaring med at skabe integreret kommunikation i en verden, hvor medierne spiller en stadig større rolle,” siger Malene Birkebæk, der de seneste 13 år har arbejdet i Carat Danmark, det seneste år som adm. direktør.

Drejer fokus

DR Markedsføring har knap 50 ansatte, som blandt andet står for markedsføringen, spot, trailere og præsentationen af DR's kanaler og platforme.

En af Malene Birkebæks centrale opgaver bliver at videreføre den nye organisering af afdelingen, som blev præsenteret i september sidste år. Hvor DR Markedsføring i mange år har fokuseret på at promovere den enkelte radio- og tv-kanal, har afdelingen nu mere fokus på at få markedsføringen til at spejle brugernes  adfærd og behov, skriver DR.

Malene Birkebæk er uddannet bac. negot. med engelsk fra Syddansk Universitet i 2000. Hun har siden da taget en medieplanlæggeruddannelse fra Den Danske Reklameskole og en cand. merc.-uddannelse i økonomisk markedsføring på Copenhagen Business School.

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Lindhardt og Ringhof opkøbte hos konkurrent, årsregnskaber viser tilbagegang i tv-branchen og jobskifte var der mange af i uge 32. Dét og meget mere kan du læse mere om i denne uges overflyvning over mediebranchen.

Læs også

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs