MediaWatch

Bureauer: Pres på tv-omsætning fortsætter

Kommercielt tv får det hverken lettere eller sværere i 2014, hvis man skal tro meldingen fra en række mediebureauer, der spår omsætningsfald på 3-5 pct., efter årsaftalerne er forhandlet færdig.

Reklamefinansieret tv er ikke kritisk lidende, men må stadig kigge langt efter vækst. Sådan lyder 2014-diagnosen fra mediabureau-grupperne.

Tv-selskaber, annoncører og mediabureauer lukkede for godt én uge siden rutinemæssigt de såkaldte årsaftaler for 2014. De store forhåndsaftaler om tv-indkøb er samtidig en aktuel pejling på tv-mediets sundhedstilstand.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Watch Medier opruster og udvider i Norge

Ansættelsen af nyhedsredaktør er en del af danske Watch Mediers norske søstermediers ekspansion. I løbet af 2022 skal han stå for lanceringen af to nye branchemedier.

45.000 så europæisk fodboldkamp hos lokalmedie

Redaktionschef kalder seertallene for ”rigtig flotte” i en lederartikel, efter at regionalavisen sikrede sig rettighederne til at vise Viborg FF’s Conference League-kamp på sin hjemmeside.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs