MediaWatch

Global: Britiske unge flokkes om tablet-nyheder

De britiske unge er mest tilbøjelige til læse avisnyheder på tablets, nettet kan overhale annonceomsætningen for aviser i 2013 i Norge, og OL var en reklame-fuser britiske tv-kanaler...

Unge læser nyheder på tablets
Selv om oplagene siver, og især unge læsere opgiver aviser, så viser en britisk undersøgelse, at unge alligevel er interesseret i nyheder fra de traditionelle medier – men bare på tablets. The Guardian skriver, at en ny undersøgelse blandt voksne foretaget af analysebureauet YouGov for den britiske avisindustri viser, at unge mellem 18-24 er den mest tilbøjelige til at downloade en avis-app og læse nyheder på tablets.

2013 kan give norsk "tronskifte"
Lige som i dag forudser nordmændene, at 2013 bliver et hårdt annonceår. Kampanje skriver, at den norske annoncørforening forventer, at aviserne fortsat vil lide som i 2012, hvor de oplevede et fald på 265 millioner norske, mens netannonceringen vil fortsætte med at stige, ligesom den sidste år steg med 170 millioner norske kroner. Faktisk tror foreningen, at 2013 vil byde på et ”tronskifte” mellem avis og net for mediebureauerne, således at nettet bliver den største annonceringskanal.

OL trak ikke i de britiske annoncører
Tal for annonceringen under sommerens OL i London viser nu, at de britiske tv-kanaler ikke havde meget at juble over. The Guardian skriver, at annonceomsætning på tv i sommerperioden faldt med 7,2 procent i forhold til 2011 og mere end 200 millioner pund i forhold til årets andet kvartal. Avisen skriver, at annoncørerne godt nok kastede store beløb ind i årets anden store sportsbegivenhed – EM i fodbold – men samtidig trak mange penge ud af OL-annonceringen, fordi seerne flokkes om de reklamefrie BBC-kanaler.

- TBC

Relaterede

mediawatch 14 day trial

Seneste nyt

Mediejob

Se flere

Se flere