MediaWatch

TV2 afviser kritik af kommentatorer

På trods af kritik fra flere steder, så tyder intet på, at TV2 vil ændre kommentator-sammensætning til Tour de France.

Skudt forbi målet.

Det er svaret fra TV2´s sportschef Frederik Lauesen på den kritik, der de seneste dage har været af tv-kanalens kommentatorer til cykelløbet Tour de France.

Især den ene af kommentatorerne, Jørgen Leth, stod for skud, da den danske cykelsholdsdirektør Brian Holm kritiserede ham for at være en ”romantisk tosse”, fordi han betragtede årets løb som kedeligt.

Kritikken blev bakket af sportschefen i Dansk Cykel Union, Lars Bonde, som mente, at de tre kommentatorer for ofte lader sig rive med af følelser og mangler armslængde og nuancer.

Men det giver Frederik Lauesen ikke meget for - han mener, at kanalen har tre gode kommentatorer:

”Men vi lytter gerne til kritik. Og jeg har stor respekt for de to. Jeg synes bare, at de skyder forbi. Som jeg har set Tour de France i år, er der ikke noget, jeg lige kan pege på, vi skulle have gjort helt anderledes,” siger han til Ekstra Bladet.

Som MediaWatch kunne fortælle i går, så danskerne mindre Tour de France i år. TV 2's live-udsendelser fra etaperne er i gennemsnit blevet fulgt af 320.000 seere, mens antallet var oppe på 460.000 seere sidste år. Altså et fald på 140.000 seere per etape.

Også TV 2's program efter Touren og DR's magasin Aftentour faldt i popularitet.

- TBC


 

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Smal medieaftale i hus, mediedistributører forventer højere priser, borgerlige varsler tilbagrulning af forlig, endnu en streamingtjeneste gør indtog i Norden og ny virksomhed vil give podcasts international succes. Vi tager en rundtur i uge 21 i Mediedanmark.

K-ordfører kalder skrottet some-lovforslag for tidsspild

Et lovforslag, som skulle forpligte bl.a. sociale medier til at fjerne ulovligt indhold inden for 24 timer, er bremset af EU-Kommissionen. Konservatives erhvervs- og forbrugerordfører mener, lovforslaget fra begyndelsen skulle have været udformet anderledes.

Debat: Medieforhandlingerne viser skræmmende mangel på viden

Resultatet af medieforliget er et skævvredet mediemarked, hvor regeringen med pincet vil udpege, hvilke medier og hvilket indhold, der fortjener politikernes nåde. Sådan lyder det fra direktør i Danske Medier, Mads Brandstrup, i dette debatindlæg.

Læs også

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs