MediaWatch

Global: Digitalt betalingsindhold bliver dyrere

 

 

Samarbejde om betalingsmur på net-aviser hæver priserne
Det slovakiske koncept for en samlet betalingsmodel for flere net-aviser, Piano Media, hæver nu priserne. I Slovaket er 12 nyhedssites en del af konceptet, som brugerne betaler én pris for at få adgang til. Priserne har hidtil været meget lave og ligget på 0,99 euro for ugeabonnement, 2,9 euro for et månedsabonnement og 29 euro for et årsabonnement. Men nu stiger prisen med mellem 30-40 pct., oplyser Piano Media i en pressemeddelelse.

Flere medier laver Facebook-apps
Flere medier er klar til at lancere sociale medie-apps, så andre brugere kan følge, hvad de læser på Facebook, skriver Allthingsd.com med henvisning til en meddelelse fra Facebook selv. Det drejer sig blandt andet om The Daily Show, MSNBC.com, Huffington Post, Mashable, MTV News og BuzzFeed. De forskellige apps hjælper folk med at opdage nyheder og indhold gennem deres venner og at tilføje favoritartikler og videoer til deres (Facebook) timeline, skriver Facebook.

Twitter åbner for reklamemulighed for små annoncører
Twitter er klar med en selvbetjenings-annonceplatform til små annoncører og laver et fremstød over for 10.000 af slagsen i samarbejde med American Express. Selvbetjeningsdelen af platformen er vigtig for Twitter, som håber på at efterligne den succes Google og Facebook har haft med lignende tiltag. Det skriver Allthingsd.com.

Norge: Unge kvinder flygter fra magasinerne
Oplagstallene for 2011, som netop er offentliggjort i Norge, viser, at det især er ugeblade og magasiner til unge kvinder, som er ramt af fald. Det segment er Aller Media stærk i med titler som Cosmopolitan, Henne, Mag og Topp, der alle gik tilbage. Værst gik det ud over Cosmopolitan, hvis oplag faldt med 30,6 pct., skriver Kampanje.com. Egmont Hjemmet Mortensens magasin Elle mistede 18,3 pct. af sit oplag i 2011, mens Bonniers Costume formåede at holde niveauet med en vækst på 0,1 pct. Udviklingen er bekymrende lyder det fra direktør Tore Sannum i Aller Media, som nu vil smøge ærmerne op for at undgå en gentagelse. Der er ingen planer om at lægge nogle magasiner ned.

Ingen forretningsplan bag populært nyt socialt medie
Pinterest, der er et socialt medie som fungerer som virtuel opslagstavle eller scrap-bog, har trods sit høje brugertal ingen klar model for at generere indtægter, skriver Wsj.com. “Pinterests indtjeningsstrategi er ikke ik ovnen, og den er ikke engang kommet af bagebordet. Vi har et hundrede ideer men ingen implementering endnu,” siger Jeremy Levine, bestyrelsesmedlem i Pinterest til Wsj.com.

- TBH

Mere fra MediaWatch

Ekstra Bladet overhaler B.T. på trafikmåling i juni

Der blev for første gang i flere år trukket flere sidevisninger og besøgende til ekstrabladet.dk end konkurrenterne på B.T. i juni måned. Chefredaktør tror på B.T.s generobring af førerpositionen, og målt på unikke brugere og besøgstal har B.T. halet ind på konkurrenten.

EM-sponsor lægger penge i dansk fodboldmedie

Bold.dk’s redaktionelle dækning af EM i kvindefodbold har fået en saltvandsindsprøjtning fra Visa igennem kampagnen ”The Equal Sponsorship”, som skal bringe dækningen op på niveau med herrefodbold.

B.T. henter ny journalistisk chef fra Frihedsbrevet

Videochef på Frihedsbrevet og tidligere video- og podcastredaktør på Ekstra Bladet rykker videre til B.T., hvor hun skal udvikle og drive det snart 100 pct. digitale medies journalistik mod nye formater.

Læs også

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs