MediaWatch

TV 2 brands fastholder deres styrke

TV 2-koncernens brands ligger godt til, når de 18-49 årige skal vurdere tv-kanalernes aktuelle styrke og vitalitet. Det viser den årlige analyse af mærker og virksomheder, kaldet Brand Asset Valuator (BAV), oplyser TV 2. 

TV 2-koncernens brands ligger godt til, når de 18-49 årige skal vurdere tv-kanalernes aktuelle styrke og vitalitet.

Det viser den årlige analyse af mærker og virksomheder, kaldet Brand Asset Valuator (BAV), oplyser TV 2. 

TV 2s og TV 2 Zulus brands indtager igen i 2011 den absolut bedste placering, målt på alle paramentre, mens TV 2 Charlie, TV 2 News og TV 2 Film klarer sig godt, selv om TV 2 News går en smule tilbage målt på "vitalitet".

"Styrken af mediers brand er vigtigere for hver ny kanal og medieplatform, der dukker op. Her står vi meget stærkt med hele TV 2s kanalportefølje," siger programdirektør Palle Strøm, TV 2, der - set i lyset af det nylig indførte abonnement - formentlig også  glæder sig over hovedkanalens styrke. 

Kun TV 2 Sport, som drives af TV2 og MTG, går tilbage på både "vitalitet" og "styrke".

Tv ligger godt til
På grund af rettigheder er det ikke muligt for MediaWatch, at få BAV placeringer for alle tv-brands, så de kan sammenlignes i ét skema. 

Når andre mediebrands sammenlignes med tv, er der gennem årene tradition for, at flertalet af tv-brands altid ligger godt placeret; tv-kanaler regnes generelt som stærke og vitale brands af de 18 til 49 årige.  

Styrke og vitalitet
Brand Asset Valuta er en årlig undersøgelse, som er udviklet i reklembranchen, og som udføres af MEC og Bates Y&R.

Undersøgelsen måler mærker og virksomheder på flere parametre: Vitalitet (forstået som særpræg og relevans) og styrke (forstået som anseelse og dominans). Vitaliteten udtrykker vækstpotentialet, mens styrken er et udtryk for den historiske styrke.

 

Mere fra MediaWatch

Læs også

Seneste nyt

Se flere jobs