MediaWatch

Boxers danske sats har kostet 400 mio.

Tv-distributøren tror dog stadig på at opnå en sund forretning på det danske marked - TV 2's overgang til abonnementsbetaling bliver et skridt på vejen.

Regnskaber for det svenske statsselskab Teracom, som ejer tv-distributøren Boxer, viser, at man har investeret stort i satsningen på et gennembrud på det danske tv-marked. Det skriver Børsen.

Det samlede tab på den satsning rammer snart en halv milliard. Teracom mistede 189 mio. svenske kroner på danske Boxer i årets første ni måneder, og i samme periode før havde man et minus på 226 mio. kr.

Men Steen Ulf Jensen, der er Boxers danske chef og adm. direktør, forholder sig roligt.

”Vi har heldigvis licens frem til 2020, og vi har hele tiden sagt, at det vil tage fire-fem år at blive profitable. Det venter vi stadig,” siger han.

Boxer har netop fejret sin to års fødselsdag. I november rundede operatøren 100.000 kunder, og man forventer at kunne tiltrække en stor del af de 300.000 danskere, der skal beslutte sig for, om de vil beholde TV 2’s hovedkanal.

I den anledning har de i følge Børsens oplysninger hyret 300 folk ekstra ind til kundesupport.

Men de er ikke de eneste, der kæmper om de nye tv-kunders gunst. Forventningen hos TDC er, at man kommer til at hente over 60.000 nye tv-kunder omkring indførelsen af brugerbetaling hos TV 2. 

- CT

Mere fra MediaWatch

Top 20: Sæsonfinaler trak færre live-seere

Efterårets største danske underholdningsformater rundede sæsonen af i sidste uge, men i modsætning til sidste år nåede finaleprogrammerne med en enkelt undtagelse ikke over en mio. live-seere.

Nent udfaser Viafree og går i partnerskab med ViacomCBS

Nent trækker i 2022 stikket på sin reklamefinansierede streamingplatform i Norden, Viafree, til fordel for et partnerskab med en af verdens spillere inden for annoncefinansieret streaming. Nent skal fortsat stå for lokalt annoncesalg.

Læs også

Seneste nyt

Se flere jobs