MediaWatch

Annonceomsætning: Tv tilbage i storform

Hvis den positive trend fortsætter i 2011, kan tv's annonceomsætning fint komme tilbage til 2007-niveau.

Tv's annonceomsætning boomede med 20 pct. i første halvår og nåede op på 1,3 mia. kr. Hvis den udvikling fortsætter, går tv ud af 2011 med en samlet omsætning på omkring 2,5 mia. kr. Dermed er mediegruppen tilbage på niveauet fra 2007, før finanskrisen.

Allerede i 2010 lykkedes det tv at mave sig frem til en høj vækst sammenlignet med det store lavpunkt i 2009, hvor omsætningen nåede lidt over to mia. kr.

En fremskrivning af omsætningen skal dog tages med store forbehold, da blandt andre Group M spår et svagt fjerde kvartal.

Ser man på mediernes samlede annonceomsætning fra 2004 til 2010 peger kurven i den rigtige retning. Efter første halvår er den samlede omsætning vokset med 426 mio. kr., eller otte pct., i forhold til første halvår 2010. 

- TBH

Mere fra MediaWatch

ViacomCBS sælger studiebygninger i milliardhandel

Den amerikanske mediekoncern ViacomCBS skiller sig af med over en million kvadratmeter studieområder og -bygninger, som har dannet ramme om et væld af tv-shows og optagelser af serier og film siden 1928.

Læs også

Seneste nyt

Se flere jobs