MediaWatch

Kanal 4's kvindestrategi virker

SBS Tv's Kanal 4 lever op til sit mål om at tiltrække kvindelige seere, mændene dominerer både Discovery, TV 2 Sport og TV3+, viser ny undersøgelse af tv-seernes kønsfordeling i 2009.

Kun 29 pct. af seerne på Kanal 4 var i snit mænd i 2009, viser en undersøgelse, som TV3's Researchafdeling har lavet for tvnyt.com i samarbejde med Gallup.

Andre 'kvindekanaler' er TV3, hvor den mandlige seerandel kun var på 36 pct. i 2009, også TV 2 Charlie har primært fat i kvinderne med 41 pct. mandlige seere.

Når mændene synker ned i sofaen, foretrækker de at tænde for kanaler som Discovery, hvor seerandelen af mænd var 76 pct., TV 2 Sport (70 pct.), TV3+ (63 pct.) og 6'eren (63 pct.) i 2009.

DR1 og TV 2 er kendetegnet ved en nogenlunde jævn kønsfordeling blandt seerne i 2009.

Tvnyt.com oplyser, at undersøgelsen inkluderer personer fra 3 år og opefter.

- TBH

Relaterede

mediawatch 14 day trial

Seneste nyt

Mediejob

Se flere

Se flere