MediaWatch

Ritzau søger en rolle i digitalt tv

Ritzau er mere end almindelig interesseret i forretningsmulighederne i jordbaseret digitalt tv, DTT.

Ritzau er mere end almindelig interesseret i forretningsmulighederne i jordbaseret digitalt tv, DTT.

Ritzaus interesse blev klar for branchen, da ledelsen, Lars Vesterløkke og Ulrik Schack, mødte op til et informationsmøde hos Mediesekretariatet kort før jul.

Mediesekretariatets møde var nemlig ikke et almindeligt, tilfældigt møde om digital tv. Det var en grundig diskussion af, hvorledes gatekeeper-kandidaterne skal forholde sig med detaljer om, hvorledes ansøgerne bedst kan levere oplysninger til den forestående skønhedskonkurrence. Dertil kom detaljerede tekniske beskrivelser af sendenettet og af Konkurrencestyrelsens fornemmelse for skønhedskonkurrencen.

"Ja, vi overvejer, hvilken rolle der er for os i udviklingen af digitalt tv. Enten som bydere eller som leverandører," siger direktør Lars Vesterløkke til MediaWatch.

"Jeg tror ikke, at Ritzau ændrer sin basale rolle på mediemarkedet, men vi har ikke afskrevet muligheden for at byde på gatekeeper-rollen."

Markedet skal ikke forvente, at Ritzau lancerer egne tv-kanaler til DTT eller andre steder.
Lars Vesteløkke forventer, at Ritzau vil beskæftige sig med det, som bureauet altid har gjort: Levere tekst, lyd og billeder i pakker til kunderne.

"Men vi tror, der er nye penge at tjene på udviklingen af digitalt tv, og vi er i dialog med alle relevante bydere på gatekeeper-rollen, for at udforske mulighederne," siger han.

Lars Vesterløkke bekræfter, at én af opgaverne, som Ritzau finder interessant, er at levere den EPG (Electronic Program Guide), som digitalt tv skal tilbyde.

 

 

Relaterede

mediawatch 14 day trial

Seneste nyt

Mediejob

Se flere

Se flere