Millioner siger ja tak til reklamer på Netflix

På tværs af de 12 markeder, hvor den billigere reklameløsning er lanceret, er der nu millioner af månedlige aktive brugere.
Netflix har i alt 232,5 mio. abonnenter på globalt plan. | Foto: RICHARD A. BROOKS
Netflix har i alt 232,5 mio. abonnenter på globalt plan. | Foto: RICHARD A. BROOKS

Siden streamingselskabet Netflix i november sidste år lancerede et billigere abonnement, der til gengæld indeholder reklamer, er der nu fem mio. månedligt aktive brugere, der ser Netflix-indhold med reklamepauser. Det skriver flere medier, herunder Reuters.

Det tal delte Jeremi Gorman, som er global chef for reklamer hos Netflix, på en messe for annoncører og medieudbydere i New York i denne uge. Tallet dækker månedlige aktive brugere, og altså ikke abonnenter. Det er opgjort ved at tælle, hvor mange voksnes brugerprofiler - som der kan være flere af på samme Netflix-konto - der har streamet indhold med reklamepauser inden for 30 dage.

Reklameløsningen er indtil videre sendt på markedet i Australien, Brasilien, Canada, Frankrig, Italien, Japan, Korea, Mexico, Spanien, Storbritannien, USA og Tyskland.

Det er endnu ikke meldt klart ud, hvornår reklameabonnementet kommer til det danske marked, men Netflix har tidligere meddelt en ambition om at få modellen ud på bl.a. det nordiske marked omkring slutningen af 2023.

Abonnementet med reklamer koster for nuværende 6,99 dollar om måneden svarende til ca. 50 kr. Det billigste Netflix-abonnement koster i dag 79 kr. i Danmark.

Netflix har i alt 232,5 mio. abonnenter globalt.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

!
Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også