Globale medieselskaber er blandt de hårdest ramte på aktie-fronten i 2022

De største streamingtjenester og tv-stationer er især ramt af stigende omkostninger, forbrugere med strammere budgetter samt fald i annonceomsætning.
Foto: Toshiyuki Aizawa/Ritzau Scanpix
Foto: Toshiyuki Aizawa/Ritzau Scanpix

Investorer har i tiltagende grad vendt de globale streamingtjenester ryggen, hvilket har udløst et historisk fald i aktiekuserne for verdens største tv- og underholdningsselskaber. Markedsværdien for markedets største selskaber er i år faldet med mere end 500 mia. dollar, hvilket svarer til omkring 3500 mia. kr. Det skriver Financial Times. 

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
!
!
Skal indeholde mindst 6 tegn
!
Skal indeholde mindst 2 tegn
!
Skal indeholde mindst 2 tegn

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

!
Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også