MediaWatch

TV 2 sætter Saxo Bank-dokumentar på pause på ubestemt tid

Ifølge 24syv har TV 2 valgt at udskyde dokumentar om Saxo Bank, der allerede var blevet udskudt, på ubestemt tid.

Foto: Finn Frandsen/Politiken/Ritzau Scanpix

Der står ikke længere ”Saxo Bank bag facaden” på TV 2’s programoversigt på flow eller streaming, efter tv-stationen har udsat publiceringen af dokumentaren på ubestemt tid. Det rapporterer radiokanalen 24syv i programmet ”Babylon”.

Det er anden gang, TV 2 udsætter udgivelsen af dokumentarserien, der forud for premieren er blevet kritiseret af Saxo Bank for at indeholde flere faktuelle fejl. I sidste uge udskød public service-stationen publiceringen med én uge, men nu er beslutningen altså forlænget til ubestemt tid.

Første afsnit af dokumentarserien skulle være bragt 17. november og have stillet skarpt på Saxo Banks stiftere, Lars Seier Christensen og Kim Fournais.

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Flere historier om mediekoncerners sparerunder, Disneys søsætning af første nordiske produktion og opkøbet af it-medie har alle været med til at præge nyhedshimlen over Mediedanmark i denne uge. Få overblikket her.

Politiken-ledelse nedbringer antallet af fyringer

Fire af de varslede fyringer er nu erstattet med frivillige fratrædelser. Medarbejderne har ”en stærk forventning” om, at de videre forhandlinger vil føre til, at antallet af fyringer ender på nul.

Jyllands-Posten indleder forhandlinger om frivillige fratrædelser

Medarbejderne er vendt tilbage til arbejdet, fordi de oplever, at ledelsen nu åbner for forhandlinger om vilkårene for afskedigelser af seks redaktionelle medarbejdere. Der er indledt individuelle forhandlinger om frivillige fratrædelser, fortæller ansv. chefredaktør Jacob Nybroe.

Poul Madsen trækker sig fra Den Uafhængige

Små tre måneder efter at være tiltrådt som arbejdende bestyrelsesformand og medejer af Den Uafhængige er Poul Madsen stoppet i begge roller. Han fortsætter dog som mediets ”gode ven”.

Jysk Fynske-ledelse genovervejer alle udviklingsprojekter

Mediekoncernens omkostninger stiger med tocifret millionbeløb i 2023, mens indholdssalget er udfordret af inflation og stramme budgetter. Derfor skal alle udviklingsprojekter genevalueres – herunder lokalsatsningen med 24 digitale betalingsmedier, som adm. direktør ikke kan love at holde hånden under.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs