Faldende annonceindkøb på broadcast bliver ikke opvejet af streaming

Reklamer på flow-tv gennem kabel eller tv-boks har med dalende seertal klare begrænsninger i forhold til at nå målgrupper. Samtidig er feltet af annoncepladser på streaming smalt og kan ikke løfte de tabte tv-investeringer, lyder det fra mediebureauer.
Unge mediebrugere har et mere fragmenteret forbrug af videoindhold end ældre brugere. De unge ser og laver indhold en række forskellige digitale platforme, såsom Tiktok. | Foto: pexels / Artem Podrez
Unge mediebrugere har et mere fragmenteret forbrug af videoindhold end ældre brugere. De unge ser og laver indhold en række forskellige digitale platforme, såsom Tiktok. | Foto: pexels / Artem Podrez

Selvom streaming på få år er skyllet ind i de danske stuer, og i 2022 er den form for tv-sening, der bliver brugt af flest i Danmark, er traditionelt tv langt fra et en uddød måde at få serveret sit tv-indhold på. Det viste TV 2’s egen analyse af tal fra seermålingsselskabet Nielsen i sidste uge.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
!
!
Skal indeholde mindst 6 tegn
!
Skal indeholde mindst 2 tegn
!
Skal indeholde mindst 2 tegn

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

!
Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også