MediaWatch

Tv-selskaber slukker for reklamer under royal begravelse

En lang række britiske medier stoppede med at vise reklamer, da Dronning Elisabeth blev erklæret død. Det samme vil ske under begravelsen mandag, og det betyder langt færre annoncekroner i kassen hos tv-selskaberne.

Buckingham Palace i London. | Foto: Thomas Borberg

Selvom flere britiske tv-stationer forventes at opnå det højeste seerantal nogensinde i forbindelse med dækningen af Dronning Elisabeths død, betyder det ikke nødvendigvis, at selskaberne skovler ekstra penge ind i annonceomsætning. Det skriver The Guardian.

Det skyldes, at stort set samtlige mediehuse, tv- og radiostationer og en række digitale tjenester som Snapchat og Twitter i England stoppede med at vise reklamer i sin dækning af dronningens død i sidste uge. Det samme vil gøre sig gældende i dækningen af dronningens begravelse mandag, skriver mediet.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs