MediaWatch

Warner Bros. Discovery gør klar til at sælge ud af dybe programarkiver

En stor del af den fusionerede koncerns indhold har ifølge finansdirektør ”ligget brak af principielle årsager”. Man vil nu åbne for salg til tredjeparter for at skaffe kapital efter milliardfusion.

Foto: Sven Hoppe/AP/Ritzau Scanpix

Det er dyrt at kæmpe med i det globale streamingræs, og der er brug for flere penge i kassen hos Warner Bros. Discovery, som ser indtjeningspotentiale i at sælge programlicenser til tredjeparter, efter år hvor arkiverne har været lukkede for omverdenen. Det skriver TBI Vision, som har talt med den nyligt fusionerede koncerns finansdirektør, Gunnar Wiedenfels.

De to selskaber, Discovery Networks og Warner Media, der i april blev sammenlagt, råder over et bugnende indholdsportefølje, hvoraf en stor del ikke bliver brugt aktivt til at tjene penge til koncernen, forklarer Gunnar Wiedenfelds til mediet. Han ser et stort potentiale i salg til tredjeparter.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Tidligere Loud-direktør lancerer nyhedspodcast

Pengene til lanceringen af projektet er de tre måneders løn, som Rasmus Mark Pedersen fik efter at være blevet fyret fra det tidligere Radio Loud. Om et halvt år skal podcasten have økonomi til at ansætte flere medarbejdere.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs